دونالد ترامپ با کسب آرای مورد نیاز الکترال، رسما به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمر یکا برگزیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ عصر دوشنبه با کسب 36 رای از مجموع 38 رای گزینشگران (کالج انتخاباتی) ایالت تگزاس، تعداد آرای الکترال خود را به بیش از 270 رای مورد نیاز رساند و رسما چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد.

«دونالد ترامپ» که نام او به عنوان جنجالی ترین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور به ثبت رسید، عصر دو شنبه 19 دسامبر (29 آذر) رسما از سوی مجمع گزینشگران آمریکا به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.

بدنبال اعلام نام ترامپ به عنوان برنده رقابت های انتخاباتی آمریکا در روز هشتم نوامبر، بسیاری از گروه های مخالف با حمایت «هیلاری کلینتون» و برخی دیگر از دموکرات های این کشور کمپین گسترده‌ای را برای ترغیب گزینشگران آمریکا به تجدید نظر در آرای خود (به ترامپ) تشکیل دادند.

سرانجام عصر دوشنبه این تلاش ها به شکست منجر شد و ترامپ که نه تنها در محافل سیاسی آمریکا بلکه در بسیاری از محافل بین المللی فاقد صلاحیت برای ورود به کاخ سفید و تهدیدی علیه نظام سیاسی آمریکا تشخیص داده شده بود رسما به این مقام برگزیده شد. وی پس از ادای سوگند ریاست جمهوری در روز 20 ژانویه سال 2017 (اول بهمن) وارد کاخ سفید خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۳:۳۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
آمریکا را بدبخت کردن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۴۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
به درک .دیوانه مجنون بی هویت .ترامپ دیوانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
چه شانسی داره هنوز باور کردنی نیست. کار ما با ترامپ یا حل میشه یا به جنگ ختم میشه. حد وسط هم نداره. طرف وزیر جنگشو سگ دیوانه خطاب میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
مبارک باشه خخخخخخ
آخرین اخبار