کمک مالی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون شطرنج

رئیس فدراسیون شطرنج از کمک مالی وزارت ورزش و جوانان برای پرداخت هزینه های مسابقات قهرمانی زنان جهان به فدراسیون جهانی خبرداد.

کمک مالی وزارت ورزش وجوانان به فدراسیون شطرنجمهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگارن جوان؛ درباره تامین هزینه های مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان تصریح کرد: برای تامین هزینه های مسابقات شطرنج قهرمان زنان جهان جلسه ای با سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار کردیم که قرار شد وزارت ورزش و جوانان در تامین هزینه ها به فدراسیون کمک کند که تا پایان هفته بخشی از مبلغ مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: برای برگزاری این رقابت ها حدود 300 هزار دلار باید به فدراسیون جهانی شطرنج پرداخت کنیم که در 2 مرحله این مبلغ باید در اختیار فدراسیون جهانی قرار بگیرد. زمان پرداخت مرحله اول هزینه  28 آذر ماه بود اما طبق توافقاتی که با مسئولان فدراسیون جهانی صورت گرفت چند روز به ما فرصت دادند تا بودجه مورد نیاز را تامین کنیم.

پهلوان زاده عنوان کرد: براساس قانون فیده کشورهایی که میزبان مسابقات جهانی هستند باید بخشی از مبالغ مسابقات را خودشان تامین کنند. مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان 540 هزار دلار هزینه در بردارد که طبق قانون 300 هزار دلار آن را فدراسیون ایران باید پرداخت کند و مابقی به عهده فدراسیون جهانی است. این رقابت ها برای نخستین بار است که در ایران برگزار می شود امیدوارم با کمک وزارت ورزش و حمایت مسئولان این مسابقات را بدون مشکل برگزار کنیم 

وی درباره انتخاب دبیر فدراسیون گفت: برای انتخاب دبیری فدراسیون چند گزینه را مورد بررسی قرار دادیم و هفته آینده دبیر جدید فدراسیون معرفی خواهد شد.

رئیس فدراسیون شطرنج در پایان درباره اعزام شطرنج بازان به مسابقات شطرنج قطر خاطر نشان کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی برق آسا جهان 5 دی ماه به میزبانی قطر آغاز می شود که 6 بازیکن ایران در این رقابت ها حضور دارند. مسابقات شطرنج قطر در دو بخش مردان و زنان است که تا 5 روز ادامه خواهد داشت. شطرنج بازانی که در این رقابت ها شرکت می کنند باهزینه های شخصی اعزام می شوند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار