در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان

بی پولی در فدراسیون شطرنج دردسرساز شد

فدراسیون شطرنج برای پرداخت مطالبات مسابقات قهرمانی زنان جهان به فدراسیون جهانی با مشکل مالی روبه رو شده است.

بی پولی برای شطرنج درد ساز شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛فدراسیون جهانی شطرنج برای نخستین بار میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان را به ایران واگذر کرد.برای شرکت در این رقابت ها 64 شطرنج باز مطرح دنیا اعلام امادگی کردند.

  فدراسیون جهانی شطرنج به تازگی نام بازیکنان واجد شرایط را اعلام کرد.طبق اعلام فیده؛ آتوسا پورکاشیان و سارا خادم الشریعه دو نماینده کشورمان در این مسابقات هستند که حضورشان از طرف فدراسیون جهانی تایید شده است.

این رقابت ها از 22 بهمن ماه در تهران آغاز می شود اما فدراسیون شطرنج برای برگزاری این رویداد مهم با مشکل مالی روبه رو شده است.

طبق قانون فدراسیون جهانی هر کشوری که میزبان مسابقات جهانی است باید بخشی از هزینه ها را به فدراسیون جهانی پرداخت کند.

مبلغی که برای این رقابت ها در نظر گرفته شده است 450 هزار دلار است  که فدراسیون ایران باید 300 هزار دلار آن را پرداخت کند.

بخش اول هزینه قرار بود در تاریخ 25 آذر ماه پرداخت شود اما منابع مالی مورد نیاز تامین نشده است .

در حال حاضر بیش از 10 روز از تاریخ پرداخت هزینه ها گذشته است .

مهرداد پهلوان زاده درباره مشکل فدراسیون برای تامین هزینه های مسابقات قهرمانی زنان جهان به خبرنگار ما گفت:پیگیر تامین هزینه مسابقات قهرمانی زنان جهان هستیم و طبق توافقی که با فدراسیون جهانی انجام دادیم ازمسئولان فرصت بیشتری برای پرداخت بخش اول هزینه شدیم.

وی گفت:همه شرایط برای میزبانی این رقابت ها فراهم است . در حال حاضر تنها مشکل ما تامین بودجه برای پرداخت هزینه مسابقات به فدراسیون جهانی است.

پهلوان زاده ادامه داد:در دیداری که چند روز گذشته با وزیر ورزش و جوانان داشتم وی از برگزاری این مسابقات استقبال کرد. امیدوارم مسئولان ، ما را در برگزاری این رویداد بزرگ همراهی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه تلاشمان را می کنیم تا این رقابت ها بدون مشکل برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار