آباد در صحن علنی شورای شهر تهران؛

430 هزار موتورسیکلت در انتظار شماره گذاری را نابود کنیم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به در انتظار بودن 430 هزار متورسیکلت برای شماره گذاری گفت: همه این موتورسیکلت ها را نابود کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از سند حقوق شهروندی گفت: از موضوعات اصلی این سند بهره‌مندی از هوای پاک است که ارتباط نزدیکی با حجم ترافیک و تعداد خودروهای شهر دارد.

وی ادامه داد: از منبعی موثق خبر داده شده که با وجود قانون منع پلاک‌گذاری موتورسیلکت‌های کاربراتوری مصوب سال 92، در حال حاضر 430 هزار موتورسیکلت کاربراتوری ثبت و سفارش شده‌اند و قرار است طی سال آینده شماره‌گذاری شوند.

آباد با بیان اینکه 80 درصد ضریب آلایندگی هوا مربوط به خودروها است که متهم ردیف اول آن موتورسیلکت‌های کاربراتوری هستند، گفت: این موتورسیکلت‌ها روزانه 100 کیلومتر پیمایش دارند و هر یک از آن ها می‌توانند روزانه هزار و 500 گرم آلایندگی از نوع منوکسیدکربن و هیدروکربن‌های نسوخته تولید کند.

رئیس کمیته ایمنی شهر تهران خاطرنشان کرد: پلاک گذاری این تعداد موتور کاربراتوری به معنای خطر انفجار یک بمب شیمیایی در تهران طی سال های آینده است.

وی تصریح کرد: این تعداد موتور سیلکت بنا بود طی 10 سال ثبت سفارش شوند، اما به دلیل قانون ممنوعیت شماره گذاری آن ها، قرار است طی یک سال این کار انجام شود، لذا از پلیس راهور تقاضا می‌کنم درباره شماره گذاری آن ها مقاومت کند.

آباد تأکید کرد:‌ 80 درصد از این موتورسیکلت‌ها وارد شهر تهران خواهند شد و ما نمی‌توانیم جلوی ورود آن ها را بگیریم.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر با تأکید بر اینکه قیمت این موتورسیکلت‌ها هر قدر هم باشد باید نابود شوند، گفت: شماره گذاری‌ آن ها به قیمت نابودی جمعیت 10 میلیون نفری شهر تهران و نادیده گرفتن حقوق شهروندان تهرانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
با سلام به استحضار جناب معصومه آباد عرض می نمایم بنده یکی از پرسنل شرکتهای تولید موتورسیکت می باشم که چهل و نه روز است به علت عدم شماره گذاری موتورها و هکاران بی کار بوده و منتظر شماره گذاری می باشیم و با توجه به سابقه بیست ساله می توانم بگویم احتمال شماره گذاری جهت تهران شایده شش الی هفت درصد باشد لذا خواهشمند است با آمار اشتباه باعث رکود شرکتها نگردید و حد اقل تا پایان سال 1395 موتورهای کاربراتوری شماره گذاری شود
آخرین اخبار