کارت دانشجویی بین‌ المللی خدمتی نو برای جوانان کشورهای مختلف

مدیر دفتر نمایندگی ایران کارت بین المللی دانشگاهیان درباره صدور کارتهای بین المللی برای جامعه دانشگاهی توضیح داد.

کارت دانشجویی بین المللی خدمتی نو برای جوانان کشورهای مختلف
محمدرضا شمشیرگر مدیر دفتر نمایندگی ایران کارت بین المللی دانشگاهیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کارتهای بین المللی دانشجویان و استادان گفت: سازمان جهانی انی کارت از سال 1953 تشکیل و هم اکنون مقر آن در آمستردام هلند بصورت یک موسسه غیرانتفاعی فعال است.

وی ادامه داد: در سال 1383 نمایندگی این کارت در ایران به دانشگاه تهران سپرده شد اما در سالهای اخیر به دلیل آنکه دانشگاه نتوانست فعالیتهای خود را مانند سالهای اولیه ادامه دهد (یعنی نتوانست بعنوان یک نهاد دولتی مانورهای لازم در توسعه خدمات را داشته باشد) بعد از فراخوان و ارائه مدارک از جانب ما، نمایندگی صدور کارت ایران از سال 91 تاکنون به ما واگذار شد.

شمشیرگر درباره مزیت این کارت ها عنوان کرد: کارت دانشجویی بین المللی در تمام دنیا به صورت یکسان صادر می شود و یکسری خدمات را ارائه می کند.

مدیر دفتر نمایندگی ایران کارت بین المللی دانشگاهیان با اشاره به توسعه خدمات این کارتها در دنیا عنوان کرد: بعنوان مثال دارندگان این کارتها اعم از دانشجویان و اعضای هیات علمی درهنگام سفر به کشوری دیگر می توانند ازتخفیفات و امکانات کارت بهره گیرند و این موضوع برای دارندگان کارتی که به ایران هم مراجعه می کند صادق است.

وی اظهار داشت: صدور این کارت برای تمام دانشجویان تمام وقت دانشگاههای سراسر کشور امکان پذیر است و برای دانش پذیران و افرادی که بصورت پاره وقت در برخی موسسات تدریس دارند، امکان صدور کارت و بهره گیری از خدمات نیست.

شمشیرگر با اشاره به چند مورد از خدمات ارائه شده در ایران برای دارندگان کارت گفت: بهره گیری از امکانات و تخفیفات مجموعه هتلهای ایرانگردی و جهانگری زیر نظر سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی (حدود 40 تا 50 هتل)  و برخی سایتهای خرید اینترنتی و غیره از جمله خدمات قابل ارائه به دارندگان کارت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
الهه م
۰۰:۱۳ ۰۲ دی ۱۳۹۵
من دانشجوی دکتری هستم و تا حالا نمی دونستم این کارت در ایران هم صادر می شه و در یک کنفرانس خارجی هم که پارسال شرکت کرده بودم گفته بودن با این کارت تخفیف می دن. اگر می دونستم می گرفتم همون موقع.
به هر حال ممنون از اطلاع رسانی تون.
آخرین اخبار