زنجان؛

صادرات استان زنجان در مسیر رشد

33کشور مقاصد محصولات صادراتی استان زنجان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ استاندار زنجان در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با تأکید بر اهمیت بحث صادرات در رونق و توسعه استان گفت: شناسایی بازار هدف در کشورهای خارجی و صادرات محصولات استان به کشورهای مختلف نشان دهنده این است که صادرات استان در مسیر خوبی قرار دارد.
درویش امیری با اشاره به وجود هزار و 250 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری وفعالیت 80 واحد در امر صادرات بر تلاش و برنامه ریزی دیگر واحدها دراین  زمینه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه سهم استان از کل صادرات کشور 84% (هشتاد وچهارصدم ) درصد است گفت:پیش بینی ما برای صادرات استان تا پایان سال  330 میلیون دلار است .
استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان 2 و نیم برابر مازاد برنیاز خود محصولات کشاورزی تولید می کند تشکیل اتحادیه صادرکنندگان این محصولات را برای رونق صادرات در این حوزه  ضروری دانست.
درویش امیری به میزان  واردات استان زنجان هم اشاره کرد وگفت: 100 درصد واردات استان مواد معدنی ویا ماشین آلات بوده و هیچ کالای مصرفی جزء واردات استان  نیست.
فغفوری ، رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان هم با بیان اینکه صادرات مواد خام استان در حد صفر است گفت: از ابتدای سال تاکنون گمرک استان 136 میلیون دلار صادرات محصولات صنعتی ، معدنی و کشاورزی داشته است.

انتهای پیام/ن


برچسب ها: صادرات ، زنجان ، مقاصد ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.