فعالیت پژوهش محور دانش آموزان شاه کلید پیشرفت و توسعه علمی کشور

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با انجام پژوهش های نوآورانه خود و ثبت اختراع در حوزه پژوهش وارد شده و به پیشرفت و شتاب توسعه علمی کشور کمک می کنند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با برگزاری هفته پژوهش در سال از معلمان پژوهنده تجلیل انجام می شود.

وی بیان کرد: دستاورد دیگر وزارت آموزش و پرورش در حوزه پژوهش، موضوع دانش آموزان پژوهنده است که خوشبختانه در این حوزه جمهوری اسلامی تجربه قابل ارائه درباره امر پژوهش دارد و ما با برگزاری جشنواره هایی اعم از جشنواره دانش آموزی در دوره ابتدایی، جشنواره نوجوان در دوره اول و جشنواره جوان در دوره دوم در واقع عرصه پژوهش را به مدارس می آوریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان با انجام پژوهش های نوآورانه خود و ثبت اختراع در حوزه پژوهش وارد شده و به پیشرفت و شتاب توسعه علمی کشور کمک می کنند، هفته پژوهش بهانه ای است که ما هم دستاوردها و هم نقص ها را مطرح کنیم و امیدوار باشیم که در سال های آینده کار قوی تری انجام دهیم.

زرافشان با بیان اینکه امتیازهایی که در جشنواره خوارزمی برای المپیادهای جهانی به افراد داده می شود، متنوع است، افزود: خوشبختانه معاونت علمی و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد حمایت از نوآوران و کارآفرینان حمایت لازم را در حوزه علمی، مادی و پژوهشی از این دانش آموزان انجام می دهند.

وی در خصوص امتیازی که به بعضی از رتبه های پژوهشی داده می شود، اظهار داشت: برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی، همچنین برگزیدگان المپیادهای علمی از اولویت ثبت نام در دانشگاه ها برخوردار هستند و این افراد بدون کنکور می توانند در حوزه مرتبط با امر پژوهشی خود وارد دانشگاه شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی که مجوز امتیازات رتبه های پژوهشی را صادر می کند، در واقع یک دستگاه فراتر از آموزش و پرورش و آموزش عالی است که این کار را انجام می دهد و با تجدیدنظر در برخی از رشته ها، برخی برگزیدگان آن اجازه ورود به کنکور را نمی دهد، البته آموزش وپرورش و مرکز استعدادهای درخشان این موضوع را پیگیری می کنند تا برخی از این دانش آموزان را که تعداد محدودی را در بر می گیرد وارد کنکور کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار