طلب 416 میلیاردی علوم پزشکی ایران از بیمه‌ها/ خشت بودجه‌ای علوم‌ پزشکی ایران ضعیف است

معاون توسعه و مدیریت و منابع علوم پزشکی ایران با اشاره به مطالبات چند صد میلیاردی دانشگاه از بیمه‌ها از پیشنهاد بودجه 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبارکی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم امروز تقدیر از پژوهشگران برتر با اشاره به طلب 416 میلیارد تومانی دانشگاه از بیمه ها گفت: قطعا اگر چرخ منابع بیمه ای دانشگاهی خوب بچرخد، دیگر هیچ یک از علوم پزشکی ها با مشکلات مالی جدی درگیر نمی شود و در اینجا نیز در صورت خوش قولی بیمه ها با توجه به بدهی های ایجاد شده، امیدواریم که آن یک درصد بودجه پژوهشی باقیمانده تا پایان سال تحقق یافته و اجرا شود.

وی با تاکید خشت ضعیف بودجه سنواتی دانشگاه در سال 95، آن هم به علت تاثیر برخی از  عوامل بیرونی در این باره افزود: طبق آماری مقایسه ای، رشد اعتباری دانشگاه در سال 95 نسبت به 94 تنها شش درصد بود که برای بودجه سال آینده به رشد 37 درصدی آن شده است.

به گفته معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران، اعتبار حوزه تحقیقات و آموزشی دانشگاه در سال 95 نسبت به 94 با 16 درصد رشد منفی روبه‌رو بوده که در سنوات بودجه ای سال پیش رو، درخواست رشد 69 درصدی آن شده از سوی دیگر نیز در بحث دانشجویی نسبت بودجه 95 به 94، 23 درصد بوده که برای سال 96، رشد 37 درصدی آن پیشنهاد شده است.

مبارکی با اشاره به رشد 39 درصدی  بوجه  حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 95 نسبت به 94، تصریح کرد: برای سال آینده رشد 56 درصدی این بودجه در لایحه دولت پیشنهاد شده که در صورت تحقق آن، خشت ضعیف بودجه ای دانشگاه، غنی و کار آمد تر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار