شیراز؛

بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از ارائه خدمات سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از ارائه خدمات سلامت در شیراز بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از ارائه خدمات سلامتاز شیراز؛ علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به همراه سعید نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور و سید جلیل حسینی رئیس دفتر سلامت سازمان برنامه و بودجه، با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت احمدبن موسی(ع) شیراز، از نزدیک با چگونگی ارائه خدمات این مرکز آشنا شدند.

در این بازدید، بخش ها و خدمات مختلف این مرکز، از جمله خدمات تغذیه، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، واکسیناسیون، تزریقات و پانسمان و بهداشت روان، همچنین خدمات پزشک خانواده و مراقبان سلامت این مرکز، از نگاه مسئولان بازدیدکننده کشوری، ارزیابی شد.
نوبخت، در این بازدید گفت: فارس برای تمام کشور الگو است و باید خدمات آن را به تمام کشور ارائه دهیم.

همچنین در این بازدید سامانه سیب و چگونگی ثبت خدمات ارائه شده در این سامانه به مسئولان معرفی شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، استان فارس در تعداد ثبت خدمات در این سامانه، با ثبت 22میلیون خدمت تاکنون، پیشتاز است.
محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این بازدید، به پوشش 100درصدی فلورایدتراپی دانش آموزان در سال جدید اشاره کرد و گفت: مبنای کار مراکز خدمات جامع سلامت، بر پیشگیری بنا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید از مجوز استخدام 600نیروی بهداشت روان خبر داد.

محسن مقدمی همچنین با معرفی خدمات توسعه بهداشت و سلامت، افزود: به ازای هر 300واحد عرضه مواد غذایی در شیراز، یک کارشناس بهداشت محیط پیش بینی شده که به صورت منظم، کار بازرسی ها انجام می شود و سامانه 1490 هم در کنار این خدمت، به عنوان اهرمی برای گسترش نظارت ها، فعال است. 

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.