شیراز؛

افتتاح فاز دوم بیمارستان سوانح، سوختگی و ترمیمی + تصاویر

با حضور رئیس دفتر سلامت سازمان برنامه و بودجه و معاون عمرانی این دفتر، فاز دوم بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز، به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالخالق کشاورزی رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع)، در آئین افتتاح این فاز جدید، گفت: به دلیل نیمه کاره بودن بیمارستان، بیماران در بخش های دیگر بستری می شدند که با افتتاح فاز دوم، تحولی در ارائه خدمات صورت می گیرد و امروز با 130 تخت، خدمت رسانی به بیماران  انجام می شود. 
افتتاح فاز دوم بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی+تصاویر
وی این اقدام را گامی در راستای توسعه خدمات در این بیمارستان به شکل گروهی دانست.
دکتر عبدالخالق کشاورزی ادامه داد: فاز نخست این بیمارستان پارسال با 60 تخت همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.  
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع)، مهم ترین خدمات فاز دوم را شامل بخش جدید سوختگی با 24 تخت، بخش جدید جراحی پلاستیک با 24 تخت،  ICUسوختگی با هشت تخت، سه اتاق عمل جراحی پلاستیک، مرکز تحقیقات سوختگی و ترمیمی، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و درمانگاه دندانپزشکی معرفی کرد و گفت: با بهره برداری از این فاز جدید، ظرفیت ارائه خدمات به بیماران سوختگی جنوب کشور تقویت شده و فرایند درمانی نیز با حضور متخصصان رشته های مختلف تکمیل می شود.  
دکتر کشاورزی ادامه داد: با وجود افزایش 25 درصدی بستری بیماران پیچیده سوختگی نسبت به پارسال، شاهد کاهش 25 تا 30 درصدی مرگ و میر این بیماران هستیم. 
افتتاح فاز دوم بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی+تصاویر
وی در خصوص درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان که امروز به بهره برداری رسید، گفت: در این درمانگاه با حضور پزشکان رشته های جراحی پلاستیک، جراحی سوختگی، داخلی، اطفال، قلب، توانبخشی، رادیولوژی و طب سنتی به بیماران ارائه خدمت می شود و راه اندازی درمانگاه دندانپزشکی نیز با هدف خدمت رسانی به کارمندان دانشگاه و بیماران، صورت گرفته است.
 
رئیس بیمارستان امیر المومنین(ع)، در خصوص مرکز تحقیقات سوختگی و ترمیم زخم، اظهار کرد: این مرکز یکی از مراکز فعال کشور است که طرح های مهمی به ویژه کشت سلولی در آن به  انجام می رسد.  
او ادامه داد: تاکید بر این است که زنجیره درمان به شکل تیمی تکمیل شود و به صورت همزمان به دو گروه بیماران سوختگی و ترمیمی ارائه خدمت شود.  
دکتر کشاورزی گفت: فاز دوم بیمارستان با هزینه 10 میلیارد تومان اعتبار، اعم از تکمیل و تجهیزات سرمایه ای، از محل اعتبارات دولتی به بهره برداری رسید.
افتتاح فاز دوم بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی+تصاویر
محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از دو طرح درمانی دیگر که در نزدیکی بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع)، در حال ساخت است خبر داد و گفت: یکی از این بیمارستان ها در 33 هزار مترمربع و با 407 تخت و 10 طبقه ساخته می شود که هم اکنون اسکلت آن 92 درصد پیشرفت داشته و تا اسفند، می توانیم شاهد پایان اسکلت بیمارستان باشیم و فاز دوم آن نیز به زودی به مناقصه گذاشته می شود.  
او با بیان اینکه برای این بیمارستان، 53 تخت مراقبت های ویژه پیش بینی شده است، دیگر بخش های بیمارستان را شامل خدمات تخصصی داخلی، جراحی، کودکان، زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه، مراقبت های ویژه و نیز خدمات فوق تخصصی معرفی کرد.  
علیزاده همچنین در خصوص طرح دیگری برای خدمت رسانی به بیماران اعصاب و روان گفت: ساخت اسکلت این بیمارستان با 250 تخت و در دو طبقه به پایان رسیده است.
این آیین با حضور دکتر سید جلیل حسینی رئیس دفتر سلامت سازمان برنامه و بودجه و حسن حسینی معاون عمرانی دفتر سلامت سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار