اصفهان؛

ویژه برنامه "دلنوازان" فرصتی برای حمایت و کشف استعدادهای موسیقی

برنامه اجرای موسیقی دلنوازان ویژه اهالی موسیقی از سوی دفتر تخصصی موسیقی وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در هنرسرای خورشید برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، توجه به آواز در شهری که به عنوان یکی از خاستگاه‌های موسیقی مطرح است، باعث پرورش اساتید بزرگ در زمینه آواز شده و اساتید آواز دوره معاصر اصفهان نیز زبانزد محافل موسیقی هستند که استاد تاج اصفهانی در صدر آنها قرار دارد.
برنامه دلنوازان هر ماه و به منظور حمایت و کشف استعدادهای موسیقی برپا می‌شود. این برنامه در آخرین روزهای پاییز با حضور 34 نفر از شاگردان برجسته اساتید آواز اصفهان برگزار و با استقبال عموم مواجه‌شد.
منصور قربانی، در این برنامه گفت: دفتر تخصصی موسیقی همواره از همکاری اساتید بزرگ آواز اصفهان بهره برده و این بزرگان همیشه در جهت پیشبرد موسیقی اصفهان تا حد توان تلاش کرده‌اند. استاد شاهزیدی یکی از مفاخر بزرگ آواز هستند که حضور او در این جمع مایه افتخار بوده و سبب دلگرمی شاگردان او می‌شود.
رئیس هنرسرای خورشید در خصوص اهداف برنامه دلنوازان گفت: برنامه دلنوازان هر ماه با هدف نشان دادن و معرفی یک ساز برگزار می‌شود و هدف آن این است که گوش شنونده با تک نوازی‌ها و یا صدای خواننده آشنا شود لذا در این راستا ظرافت هنری، هنرمندان بیشتر نمایش داده می‌شود و استعدادها بروز پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه برنامه قبلی دلنوازان به نی و تار اختصاص داشت، تصریح کرد: این ماه به احترام سالروز فوت استاد تاج اصفهانی که در آذر ماه قرار دارد، برنامه آواز برگزار شد.
وی افزود: سعی داشتیم که در این برنامه از استاد بزرگ آواز اصفهان استاد شاهزیدی تجلیل داشته باشیم که این استاد با وجود تمام اصرارهایی که شد متواضعانه موافقت نکردند.
قربانی خاطرنشان کرد: در شب اختتامیه بروشور معرفی هنرمندان توزیع شد و از تمامی هنرمندانی که به اجرای برنامه پرداختند تقدیر به عمل آمد.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.