اصفهان؛

دشمن منجی واقعی را ضد مسیح وپیام آور وحشت معرفی می‌کند

یک مدرس و استاد دکترین مهدویت از قم گفت:دشمن تلاش میکند منجی واقعی را حتی با فیلم های گوناگون هالیوود ضد مسیح، پیام آور وحشت و خونریز به جامعه امروزي معرفی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،حجت الاسلام محمد صبوحی در نخستین گردهمایی ترویج فرهنگ مهدویت با حضور دکترین مهدویت از قم به همت گروه مهدویت خواهران در کاشان گفت :دشمن می خواهد منجی واقعی را به صورت وارونه به جامعه امروز معرفی کند.
وی با تاکید براینکه دشمن می خواهد حضرت مهدی (عج) را ضد مسیح و پیام آور وحشت معرفی کند افزود :دشمن با ساخت فیلم های پادشاه وحشت، طالع نحس، روز استقلال،  روز وهابی و آرماگدون تلاش می کند عیسی را پیام آور رحمت و امام زمان را پیام وحشت و خونریز نشان دهد.
به گفته وی، یک شیرازه کلی در همه این فیلم های هالیوود است که امام زمان را نعوذ بالله یک جلاد و خونریز معرفی کند بطوریکه حتی بچه ها نیز از او بترسند که او می خواهد گردنشان را بزند.
این مدرس حوزه مهدویت و مباحث انتظار و منجی معرفی جلوه قهر امام از ظالمان و مهر امام به صالحان و مستضعفان را در کنار هم و متوازن توسط کارشناسان زبده ومتخصص را تاکیدکرد و گفت: درصورتیکه مباحث مهدویت به صورت علمی وتخصصی انجام نشود مشکلات فراوانی مثل آسیب های عزاداری و كارهاي غیرصحیحی که در روضه ها پیش می آید ایجاد خواهد‌شد و عدل و عدالت اهلبیت را زیر سوال خواهدبرد. 
حجت الاسلام صبوحی،  با اشاره به اینکه تمام تلاش انبیا بر اساس قرآن در زمان حکومت امام عصر ارواحناله الفدا به نتیجه می‌رسد گفت:ما برای تشکیل چنین جامعه صالحی نیز وظایفی داریم که به این آمادگی برسیم.
وی، اظهارداشت: جامعه اي كه عادل باشد یا خواهان عدالت باشد از جمله شرایط ظهور و ويژگی منتظران است اما این عدالت خواهی چگونه باید باشد تا زمینه مهیا شود.
به گفته وی، عدالت خواهی بر پایه سه محور عقل، تمایلات نفسانی و وجدان انسانی است در صورتیکه عقل حاکم شود و وجدان بازرس شود تمایلات کنترل می شود اما اگر تمایلات حاکم عقل اسیر آن شود وجدان هم کاری نمی کند و عدالت خواهی محقق نمی شود.
این مدرس حوزه مهدویت،  تصریح کرد:عقلی که در سیطره هوی و هوس قرار بگیرد دیگر نمی تواند وجدان بیدار و عدالت خواه در جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام صبوحی، در ادامه با طرح این سوال که چرا در زمان امام زمان (عج) همه چیز تغییر می کند، ظلم و جور رخت برمی بندد، امنیت در جامعه حاکم و برکات زمین و آسمان بر مردم نازل می شود افزود: مهمترين علت ان عوض شدن مردم است این سنت قرآن است که با تغییر مردم همه چیز عوض می‌شود و مردم در سایه ولایت امام عصر به جایگاه الهی می‌رسند. 
وی،میزان عقل مردم در حکومت مهدوی را 40 برابر دانست و افزود: امروز در جامعه بهترین کار اینست که عقل مردم را رشدداد عقل که رشد کرد تمایلات کنترل می شود و جامعه عدالت خواه ایجاد می‌شود.
به گفته وی، مردم باید دنبال دانایی باشند چرا که چراغ عقل در دانستن نهفته است.
این مدرس مباحث دکترین مهدویت،  با تاکيد بر اينکه براي رشد عقل مردم باید توحید، نبوت و امامت را در کنار هم برای مردم تبیین کرد گفت:تبیین این سه مبحث اصلی است که پیامبر و امام حسین  و همه ایمه سلام الله علیهم اجمعین نیز خواستند بوسیله آن مردم را از گمراهی، جهالت و حیرت ضلالت نجات دهند.
حجت الاسلام صبوحی،  با این سوال که اکنون چقدر در جامعه این مباحث معرفتی توحيدي،  نبوت و امامت تبیین می شود گفت:ما یک دهه در محرم سینه می زنیم و دعای اللهم عجل لولیک الفرج را مستمر می گوییم اما شناخت ما از امام حسین و امام زمان علیهما السلام چقدر است و چقدر به خواسته های آنها در زندگی عمل می کنیم.
وی، توسعه این شناخت و افزایش معرفت را نیازمند تشکیل کلاس های تخصصی و سرمایه گذاری آموزشی عنوان كرد و گفت: همانطور که برای یادگیری فرزندانمان در حوزه های مختلف آموزشی سرمایه گذاری میکنیم در حوزه شناخت امام هم تلاش کنیم.
به گفته وی،مباحث مهدویت امروز بحث روز دنیاست و این مبحث مهدویت و انتظاراست که شیعه را زنده نگه داشته است. 
حجت الاسلام صبوحی، سخن وزیر اسبق دفاع اسرائیل که دو ماه قبل اقرار به این مساله کرده است یادآورشد و گفت: وی گفته که "داعش دشمن  اصلی ما نیست دشمن اصلی ما شیعه ها هستند که با تمسک به امام عصر هر روز به قدرتشان در خاورمیانه افزوده  می شود ما باید این قدرت را مهار کنیم".
وی،کلام دکتر احمد ابراهیم استاد دانشگاه الازهر مصر، ام القری مکه و روزنامه نگار مصری را که حتی چند سال قبل گفته است" بیشترین مباحث در این مراکز علمی راجع به مباحث آخرالزمان است. " خاطرنشان کرد و گفت :همه فهمیدند که ایسم ها هیچکدام نتوانست کاری بکند و دردی را دوا کند همه دنبال منجی بشریت هستند.
حجت الاسلام صبوحی،  در پایان با تقدیر از برکزارکنندگان این نشست در دارالمومنین کاشان گفت:این شهرستان شهر غنی از نظر کرسی علم و حوزه پ علما است که با همکاری و هم افزایی هم در مسیر مباحث مهدویت می توانند برنامه های علمی و تخصصی مثمر ثمری را اجرا کنند.
شایان ذکر است: نخستین گردهمایی دکترین مهدویت به همه گروه خواهران مهدویت کاشان با تقدیر از حجت الاسلام حائری استاد دوره آموزشی تربیت مربی مهدویت، پخش کلیپ سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی (اقوام استاد قرائتی درس هایی از قرآن)، اهدای بسته فرهنگی کتابچه معرفی عملکرد جامعه مهدویت کاشان و کتاب جامعه مهدوی شامل پیام های حضرت مهدی علیه السلام به دولتمردان و مسوولان اثر علی اصغر رضوانی در سالن جلسات خانه تاریخی عامری‌ها برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار