سمنان;

افزایش کشف مواد مخدر در استان

کشف مواد مخدر در نیمه اول سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان سمنان 101 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : در نیمه اول سال 95 بیش از 6 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان کشف شد که نشان دهنده برنامه ریزی منسجم فرماندهی نیرومی انتظامی استان برای مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر است.

وی گفت: از ابتدای سال 95 بیش از 2 هزار و 300 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در استان سمنان دستگیر و روانه زندان شدند که این تعداد از دستگیری، نشان از قدرت نیروی انتظامی در انهدام گروه های قاچاق مواد مخدر دارد.

سردار قاسمی ادامه داد: مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر، قاچاقچیان بین المللی، برنامه ریزی برای کاهش تلفات جانی در جاده های مواصلاتی درون و بیرون شهری، افزایش امنیت اجتماعی و تکریم ارباب رجوع، از اولویت های اساسی فرماندهی انتظامی استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال و توجه همه جانبه به برنامه های اقتصاد مقاومتی، فرماندهی انتظامی استان سمنان برنامه های مهمی برای جلوگیری از قاچاق کالا در استان تدارک دیده است.

سردار قاسمی اضافه کرد: در بخش برنامه پلیس برای کاهش تصادفات با برگزاری کلاس های آموزشی و افزایش فرهنگ سازی در بین مردم، میزان تصادف در راه های برون و درون شهری در استان سمنان از ابتدای سال 95 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: در سال 95 وقوع تصادف های فوتی و جرحی در راه های مواصلاتی استان، به ترتیب کاهش 10 و 11 درصدی گزارش شده است.

سردار قاسمی گفت: همه دستگاه های اجرایی در کاهش جرم، کشف مواد مخدر و سوانح جاده ای در استان سمنان، نقش ایفا کردند و آموزش های موثر و فرهنگ سازی در بین مردم در کاهش تخلفات در استان سمنان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: بیش از 60 درصد از تلفات سوانح جاده ای در استان سمنان مربوط افراد غیربومی است که باید این افراد با رعایت نکات ایمنی در کاهش تصادف ها در محورهای مواصلاتی استان تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: حضور نیروی انتظامی در همه مناطق استان بسیار گسترده و همکاری مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی برای مهار جرم در استان بسیار چشمگیر است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار