میلیون‌ها شهروند ایتالیایی به علت ترس از خطر تروریسم، در تعطیلات سال نو میلادی از مسافرت صرف‌نظر می‌کنند.

ترس از تروریسم ایتالیایی‌ها را خانه‌نشین کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان استرتو وب، ترس ناشی از کشتار بازار سال نوی میلادی در برلین و حادثه تروریستی اخیر در نیس فرانسه و نیز حمله های تروریستی جدید، در ایتالیا در حال افزایش است. به طوریکه،‌ پس از حمله های تروریستی اخیر، هفتاد و پنج درصد از شهروندان ایتالیایی، بویژه جوانان، یعنی حدود شش میلیون نفر از آنها تصمیم گرفته اند از رفتن به تعطیلات سال نو میلادی در «خارج از خانه» و در دیگر شهرهای ایتالیا و یا در خارج از کشور، صرفنظر کنند. آنها اعلام کرده اند، دیوارهای خانه هایشان «خیلی امن تر»است. 

بنابراین، تروریسم بطور تدریجی در حال تسلط بر زندگی جمعی است. به اندازه ای که اندکی بیش از نیمی از ایتالیایی ها، یعنی پنجاه و چهار ممیز یک دهم درصد از آنها،‌ با فکر کردن به خانواده، اشتغال و تعطیلات، در حال تغییر عادت های خود هستند. 

بر همین اساس، مناطق لومباردیا و لاتسیو در ایتالیا از جمله مناطقی در این کشور هستند که با توجه به سه موضوع حساس،‌ یعنی شنود مجاز، حوادث تروریستی بوقوع پیوسته در ایتالیا و خارجی های ساکن در این کشور، بیش از دیگر نقاط، با خطر تروریسم مواجه است. 

این پایگاه اینترنتی نوشت، بیشترین خطر ناشی از تروریسم در ایتالیا با هفتاد و هشت ممیز یک دهم درصد، در جنوب این کشور و هفتاد و چهار ممیز هشت دهم درصد در شمال آن وجود دارد. علاوه بر این، از هر ده شهروند ایتالیایی، هشت شهروند،‌ یعنی هشتاد و یک ممیز شش دهم درصد از آنها خواستار کنترل های بیشتر در داخل مرزهای کشور،‌ بمنظور تامین امنیت هستند. شصت ممیز هشت دهم درصد از شهروندان نیز خواستار بسته شدن مرزهای ایتالیا هستند تا آواره های جدیدی از کشورهایی که بیش از دیگر کشورها با خطر تروریسم مواجه هستند، وارد ایتالیا نشوند. 

طی ده سال اخیر پنجاه و نه حمله تروریستی در ایتالیا بوقوع پیوسته است. بیشترین حمله تروریستی، در مناطق لاتسیو، لومباردیا و پیئمونته بوده است که سهم هر کدام از آنها به ترتیب، پانزده، یازده و  هشت حمله بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار