یاسوج؛

صادرات 5 میلیون دلار کالا از استان

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج میلیون دلار کالا از این استان در 9 ماه گذشته صادر شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید اسحاق نیک نژاد گفت: سه میلیون دلار از این میزان کالا از گمرک استان و 2 میلیون دلار از گمرک دیگر استانها به خارج صادر شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت 714 تن کالا شامل گیاهان دارویی، موکت، مواد آرایشی و بهداشتی و عصاره شیرین بیان به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، فرانسه، انگلیس، آلمان، اندونزی و آفریقای جنوبی صادر شد.

نیک نژاد، نبود صادرکنندگان قوی را یکی از مشکلات صادرات در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: صادرات این استان بیشتر از سوی تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.

وی بالا بودن هزینه حمل‌ونقل نسبت به سایر نقاط کشور و بالا بودن قیمت تمام شده تولید کالا را از دیگر مشکلات و موانع صادراتی این استان دانست و تصریح کرد: برای 650 نفر در استان کارت بازرگانی صادر شده که از این تعداد 65 مورد فعال است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 700 واحد تولیدی صنعتی است و سالانه در این استان حدود 800 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.