یاسوج؛

10 هزار واحد مسکونی در معرض بلایای طبیعی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 10 هزار واحد مسکونی روستایی استان در معرض بلایای طبیعی هستند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ابراهیم فرزانه گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای بازسازی و مقام سازی این تعداد واحد مسکونی اندیشیده شده و در اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار گرفته‌اند.

وی کم کاری و سهل انگاری برخی بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را یادآور شد و افزود: بدون شک در صورت کوچکترین حوادث طبیعی این واحدهای مسکونی در معرض خطر تخریب هستند.

به گفته فرزانه تعداد کل واحدهای مسکونی نیازمند مقام سازی در سطح استان نیز افزون بر 42 هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه استان از محل تسهیلات ساخت مسکن روستایی در سال 94 سه هزار و 200 مورد بوده که تاکنون 2 هزار و 563 نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: میزان تسهیلات پرداختی برای هر متقاضی 150 میلیون ریال است.

فرزانه اظهار داشت: سهمیه امسال استان از این محل نیز سه هزار مورد ابلاغ شده است.

وی میزان سهیمه سال 94 از محل تخریب و بازسازی را نیز 2 هزار و 200 مورد ذکر کرد و گفت: تاکنون 805 مورد از این تعداد تسهیلات دریافت کرده‌اند.

فرزانه سهمیه استان از محل تخریب و بازسازی مسکن روستایی را در سال جاری افزون بر 2 هزار و 800 مورد اعلام کرد و گفت: تاکنون 50 درصد اعتبار مورد نیاز این واحدها تأمین و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: در صورت کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مربوطه در سال 94 ظرف 2 تا سه ماه آینده، سهمیه استان در سال 95 نیز برگشت داده خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 722 مورد از آنها بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

طرح هادی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان تهیه شده است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.