یاسوج؛

جذب 37 درصد اعتبارات نوسازی مسکن روستایی استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه سال جاری تسهیلات بلاعوض نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر این استان پنج هزار فقره بوده که تاکنون تنها 37 درصد آنها پرداخت و جذب شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ابراهیم فرزانه در نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این میزان اعتبار باید تا پایان سال جاری به طور کامل جذب شود و در غیر این صورت برگشت داده خواهد شد.

وی با انتقاد از روند کند پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مکاتبه‌ها و رایزنی‌های متعدد در این راستا با مسئولان اجرایی و مدیران بانک‌های استان بی نتیجه بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 2 هزار و 251 واحد مسکن آسیب دیده و فرسوده در مناطق شهری و روستایی این استان باید تا پایان سال جاری بازسازی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سهمیه سال جاری ساخت مسکن شهری و روستایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان 324 واحد بوده که تاکنون 93 مورد تحویل شده و 231 مورد نیز در حال ساخت است.

فرید محبی اظهار داشت: هر چند که مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس قانون از پرداخت حق انشعاب فاضلاب، آب، برق و گاز در طرح مسکن مهر معاف هستند اما این امر در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون رعایت نشده است.

وی افزود: ساخت پنج هزار و 450 واحد مسکن روستایی و یکهزار واحد مسکن شهری برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در سفر 24 و 25 مرداد سال جاری رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت به استان تصویب شد که از مشکلات مهم اجرای این مصوبه کمبود زمین است.

محبی بیان کرد: سهمیه سال جاری بهسازی مسکن روستایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد 226 مورد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.