زنجان؛

پایان ساخت مستند "قامت ایستاده"

ساخت مستند "قامت ایستاده"به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ فیلم مستند سینمایی قامت ایستاده که مراحل ساخت آن از اوایل امسال شروع شده بود به پایان رسید .

کارگردان این فیلم مستند گفت : این مستند بلند روایتی‌ از شکل گیری موسیقی سنتی در کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و بخش هایی از کشورهای قرقیزستان و ترکمنستان است.

ناصر قهرمانی با اشاره به اینکه ساخت مستندی با محوریت هنر آشیقی کار بسیار پرانرژی و زمان‌بر است، گفت: برای ساخت این مستند روزهای فراوانی صرف شده و سفرهای زیادی به شهرها و روستاهای مختلف استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و همچنین زنجان داشته‌ایم و در ادامه نیز به استان‌های گلستان،تهران، البرز، همدان، اراک و قم که هنر موسیقی آشیقی در آن ها نفس می‌کشد، خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این فیلم سعی شده به جای داستان گویی پیرامون سوژه به تاثیرات این پدیده در تاریخ منطقه با بهره گیری از اطلاعات و تجربیات هنرمندان و پژوهشگران هنری نگاه دقیق‌تری صورت پذیرد.

گفتنی است کیفیت و تکنیک ساخت این مستند متمایزتر از سایر مستندهایی است که در این زمینه ساخته شده و تلاش شده در این فیلم به جای معرفی هنرمندان به شکل گیری یک جریان بزرگ هنری که قرن‌ها قدمت دارد بیشتر پرداخته شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.