همدان؛

افزایش 2 میلیون دلاری صادرات صنایع‌ دستی از همدان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 2 میلیون دلاری صادرات صنایع‌ دستی استان خبر داد.

افزایش 2 میلیون دلاری صادرات صنایع‌ دستی از همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا قاسمی با بیان اینکه طی 8 ماهه امسال تقریبا 8 میلیون دلار صنایع‌دستی از استان همدان صادر شده است افزود: صادرات صنایع‌دستی از استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه‌های لازم برای گسترش ارتباطات از جمله دلایل افزایش میزان صادرات صنایع‌دستی بوده است.

قاسمی با بیان اینکه سفال و سرامیک، مبل و منبت، چرم و گلیم از جمله رشته‌های شاخص صنایع‌دستی استان است، افزود: تقریبا 150 رشته فعال در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی همدان تا کنون 10 مهر اصالت یونسکو و 77 اثر نشان ملی کسب کرده است، یادآور شد: صنایع‌دستی همدان تقریبا 6 درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع‌دستی استان همدان برداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان صنایع‌دستی، ارائه تخفیفات عوارض، برگزاری نمایشگاه و ایجاد زمینه لازم برای فروش محصولات صنایع‌دستی را از جمله اقدامات حمایتی از این قشر عنوان کرد و گفت: 22 هزار کارگاه صنایع‌دستی در استان همدان فعال است که زمینه اشتغال 36 هزار نفر را در خود ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.