شهرکرد؛

بزرگداشت یوم الله 9 دی در چهارمحال و بختیاری

آیین های بزرگداشت یوم الله 9 دی در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیین های بزرگداشت یوم الله 9 دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با حضور پرشو اقشار مردم در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این برنامه ها شامل همایش «بررسی ابعاد فتنه‌ نانجیبان و حماسه‌ نهم دی‌ماه» با سخنرانی سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ساعت ۱۰ صبح امروز پنج شنبه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد مرکز استان و همزمان همایش های «بررسی نقش کلیدی استکبار جهانی و هم‌پیمانان آنان در فتنه ۸۸» در لردگان، «فتنه ۸۸، خسارت‌ها و آسیب‌ها» در بروجن، «بررسی فتنه ۸۸ و براندازی نرم» در اردل و چلگرد، و «درس‌ها و پیامدهای حماسه نهم دی‌ماه» در شلمزار و بن بود.

علی گرجی افزود: همایش «بررسی نقش و رسالت خواص و نخبگان جامعه در زمان فتنه» نیز شب گذشته در سامان و همایش «فتنه، تفکر و عبرت» 7 دی ماه در فارسان برگزار شد.

وی، ريشه‌يابی، شناسايی پيامد‌ها و خسارت‌های فتنه ۸۸ را از اهداف این برنامه ها بیان و اضافه کرد: فردا جمعه 10 دی ماه همزمان با آخرین روز از هفته بصیرت نیز ائمه جمعه استان به تببین مدیریت ولی امر مسلمین در مهار فتنه، در خطبه های نماز جمعه سراسر استان می پردازند.

گرجی یادآور شد: امسال همزمان با هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت، 110 عنوان ویژه برنامه تبیینی و بصیرتی با شعار محوری «فتنه، خط قرمز انقلاب» در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

از چهارم تا دهم دی ماه به عنوان «هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

روز 9 دی ماه نیز به عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شد زیرا در این روز مردم بصیر ایران اسلامی، برای سرکوبی فتنه سال 88 به خیابان ها آمدند و با برپایی راهپیمایی، ضمن محکوم کردن اقدام فتنه گران با رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام (ره) و شهیدان، میثاقی دوباره بستند.

گفتنی است: مردم استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پیشگام و پیشتاز ملت ایران، یک روز قبل از آن و در تاریخ 8 دی ماه سال 88 با برپایی راهپیمایی باشکوهی، اقدام فتنه گران را محکوم و با مقام معظم رهبری تجدید عهد و پیمان کردند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.