شهرکرد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر تبیین شود.

دستاوردهای انقلاب در دهه فجر تبیین شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تاکید کرد: همزمان با دهه فجر، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی برای نسل جوان تبیین شود.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی، ایران در حوزه سیاسی، کشوری وابسته و نوکر بیگانگان بود و مردم هیج نقشی در تصمیمات سیاسی نداشتند.

نکونام با بیان اینکه رژیم پهلوی، اجازه هیچ گونه نقدی را به مردم نمی داد اضافه کرد: انقلابیون نیز در شکنجه گاه های رژیم طاغوت یا پای چوبه دار بودند.

وی یادآور شد: در دوره طاغوت، ایران در حوزه فرهنگی نیز دچار خودباختگی، و اسلام ناب استکبار ستیز به اسلام سازشکار تبدیل شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ایران در حوزه اقتصادی هم یک کشور کاملاً وابسته بود که حتی اجازه مونتاژ کالا را نداشت.

نکونام ادامه داد: در حوزه علمی نیز تنها 154 هزار دانشجو در دانشگاه های آن زمان کشور مشغول به تحصیل بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این تعداد به چهار میلیون نفر رسید.

وی افزود: ایران اسلامی امروز در بخش های مختلف از جمله هوا و فضا، نانو و علوم هسته ای سرآمد منطقه و در علوم نانو، دارای رتبه دوازدهم جهان است.

نکونام با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در حوزه سیاسی به یک کشور اثرگذار در جهان تبدیل شد اضافه کرد: در حوزه فرهنگی هم دین باوری و تأکید بر ارزش های انقلابی و اسلامی مورد تأکید قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همچنین به استقلال اقتصادی رسید که هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است اما این استقلال اقتصادی باعث خودکفایی در بسیاری از زمینه ها شد.

خطیب جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران و تسلیت شهادت آتش نشانان در این حادثه تاکید کرد: تجلیل از ایثارگری ها تنها به حادثه پلاسکو ختم نشود.

نکونام با بیان نیاز جامعه به ایثارگری برای دین و ارزش های انسانی گفت: روحیه ایثارگری ریشه در اخلاق اسلامی و انسانی دارد و جامعه را پویاتر می کند.

وی یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری نیز ماه گذشته مرحوم سوار علی بدری معاون شهردار چلگرد هنگام خدمت در خارج از نوبت کاری، برای نظارت بر برف روبی معابر شهر، جان خود را از دست داد که وی نیز نمونه ای از ایثارگری در جامعه است.

نکونام همچنین به سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 57 اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به دنبال ثبت این رخداد با ارزش در تقویم و تاریخ انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.