با حضور منتقدین و نویسندگان ایران و افغانستان؛

جدیدترین محصول ادبیات داستانی افغانستان نقد و بررسی شد+ عکس

نشست نقد بررسی رمان «طلسمات» نوشته محمد جواد خاوری با حضور منتقدین ونویسندگان ایران و افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این نشست که به همت خانه ادبیات افغانستان در حوزه هنری استان تهران برگزار شد منتقدین و نویسندگان ایرانی و افغانستانی به نقد و بررسی رمان «طلسمات» به عنوان جدیدترین محصول ادبیات داستانی افغانستان پرداختند.

حسن محمودی نویسنده و منتقد ایرانی یکی از منتقدین این نشست در ابتدا با اشاره به این موضوع که طلسمات متشکل از چندین روایت است که هر کدام از این روایات خود از چندین خرده روایت تشکیل شده است که نویسنده با مهارت تمام توانسته تمامی این روایت‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد و در نهایت روایتی یکدست را در اختیار خواننده بگذارد.

محمودی در ادامه افزود: شاید بتوان گفت که آقای خاوری با این این گونه روایتگری در اثر جدید خود چیزی را به ادبیات داستانی فارسی اضافه کرده است.

این نویسنده ایرانی طلسمات را بازگشت روایت پست مدرنیسم در ادبيات داستانی دانست و خاطرنشان ساخت: نویسنده در این اثر به خوبی توانسته است تاریخ و اتفاقات تلخ و شیرین بخشی از جامعه ملی افغانستان را روایت کند و تصاویر روشن واضحی در اختیار من ایرانی بگذارد.

محمودی در پایان با اشاره به این مطلب که طلسمات یک رمان نیست بلکه یک متن روایی متشکل از روایت و خرده روایت‌های بومی یک ملت است بیان داشت: فعاليت آقای خاوری در زمینه ادبیات فولکلور افغانستان قابل تحسین است و طلسمات آقای خاوری را نباید با هیچ اثر دیگری مقایسه کرد.

«طلسمات» جدیدترین محصول ادبیات داستانی افغانستان نقد و بررسی شد

«طلسمات» جدیدترین محصول ادبیات داستانی افغانستان نقد و بررسی شد

«طلسمات» جدیدترین محصول ادبیات داستانی افغانستان نقد و بررسی شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار