وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

شبکه پهن باند کشور 7 برابر شده است

در چهار سال گذشته کاربران اینترنت از ۳/۵ میلیون نفر به ۴۰ میلیون نفر رسیده‌اند.

شبکه پهن باند کشور 7 برابر شده استبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه انتقال کشور هر آنچه که بوده در سه و نیم سال گذشته 5 برابر شده است و شبکه پهن باند کشور 7 برابر شده است. 
دکتر واعظی در ادامه بیان کرد؛ کاربران اینترنت 3.5 میلیون نفر بودند که به 40  میلیون نفر افزایش یافته همچنین شبکه دسترسی آماده ارایه سرویس بهتر است و در حالی که روستاهای کشور اینترنت نداشتند هم اکنون 23 تا 24 هزار روستا دارای اینترنت است. تا پایان دولت روستاهای بالای 20 خانوار به سرویس اینترنت متصل می شوند بر این اساس دولت الکترونیک با کار بانکداری الکترونیک همراه است و شبکه ملی اطلاعات در خدمت بانکداری الکترونیک است.
واعظی در ادامه کفت؛ بدون پرداخت موبایلی نمی توان ادعا کرد که مردم در هر نقطه ای از ایران و در هر زمانی از شبانه روز به همه نیازمندی های خود برسند. براین اساس معتقدیم الان همه زیرساخت ها و شبکه برای اینکه مانند دنیا به سمت پرداخت موبایلی برویم،آماده است. 
وزیر ارتباطات در پایان افزود؛ امروز کارت ها و حساب های الکترونیکی در کنار موبایل کارایی بیشتری دارند ، از نظر امنیت شبکه و زیر ساخت های مورد نیاز و سرعت دسترسی هیچ مشکلی برای ورود به این حوزه نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار