گزارش هفتگی؛

آخرین وضعیت حقوق های نجومی/ معمای رشد اقتصادی و کاهش قدرت خرید خانوار

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی پرونده حقوق های نجومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین اخبار اقتصادی در هفته ای که گذشت می توان به آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی اشاره کرد که براساس برآوردهای اولیه بیش از 900 نفر از مدیران حقوق نامتعارف داشتند.البته پس از بررسی ها مشخص شد که تعداد افراد با حقوق های بالای 20 میلیون تومان کمتر از 400 نفر است.

همچنین از دیگر اخبار مهم اقتصادی می توان می توان به معمای رشد اقتصادی و کاهش قدرت خرید خانوار اشاره کرد که به گفته کارشناسان کاهش ارزش پول ملی یکی از عوامل تاثیر گذار در این مسیر است.البته برخی نمایندگان مجلس معتقدند که نوسانات نرخ ارز به ویژه افزایش نرخ دلار طی ماه های اخیر عامل اصلی کاهش قدرت خرید خانوار بوده است.



گزارش هفتگی /در حال تکمیل


یک کارشناس اقتصادی افزایش نرخ بیکاری و رکود بازارهای مولد را عامل اصلی کاهش قدرت خرید مردم دانست.


طی هفته ای که گذشت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بهبود، اصلاح و برخی از بی توجهی های مسئولان کشور تذکراتی را به مسئولان اجرایی کشور ارائه دادند.

گزارش هفتگی /در حال تکمیل


یک کارشناس معتقد است برای هشت میلیون فارغ التحصیل بیکار با در نظر گرفتن سهم رشد قتصادی در اشتغالزایی نیاز به 64 سال زمان است.


معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتی کشور از رشد 35 درصدی وصول ماليات بر ارزش افزوده در 9 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.


اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی پرونده حقوق های نجومی خبر داد.

گزارش هفتگی /در حال تکمیل



یک کارشناس اقتصادی گفت:‌ بزرگ شدن دولت ها در تضاد با اصل 44 قانون اساسی بوده و در سال های اخیر کاهش تصدیگری‌های دولت محقق نشده است.


در بندی از برنامه لایحه ششم توسعه آمده چنانچه منابع دولت از درآمدهای نفتی کمتر از میزان پیش بینی شده باشد، مابه التفاوت از محل حساب ذخیره ارزی و فروش اوراق حاصل شود.


با وجود ارائه آمارهایی از کاهش نرخ تورم و رشد اقتصادی اما گزارش برخی منابع حاکی از کاهش محسوس قدرت خرید و تاثیر آن بر رکود کشور است.

گزارش هفتگی /در حال تکمیل




انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار