یاسوج؛

ورود 74 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به کهگیلویه و بویراحمد

بیش از 74 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در3سال گذشته به بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد تحول بزرگی در بخش درمان استان بودیم، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون،حدود 53 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان نصب و21 میلیارد تومان دیگر در مرحله تحویل هستند.

 دکتر پرویز یزدانپناه افزود:طی این مدت در بحث تجهیزات سرمایه‌ای سنگین دو دستگاه ام.آر.آی و دو دستگاه سی.تی.اسکن به ارزش حدود 13 میلیارد تومان وارد بیمارستان‌های شهرهای مختلف استان شده است.

یزدانپناه ارزش تجهیزات وارد شده به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج را حدود 25 میلیارد تومان برآورد کرده و ادامه داد: تجهیز کامل بخش آنژیوگرافی،جراحی قلب و آی.سی.یو جراحی قلب با 6 تخت، هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی، چراغ سیالیتیک و ارتقاء آی.سی.یو نوزادان از هفت به 15 تخت از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این بیمارستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز سانترال 500 لیتری، 6 تخت آی.سی.یو بزرگسالان، تجهیزات اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، ونتیلاتور، میکروسکوپ جراحی چشم، فیکوآنتریور، میکروسکوپ جراحی گوش و حلق و بینی، مراقبت های پس از زایمان با 24 تخت و مانیتورینگ علائم حیاتی از دیگر تجهیزاتی بود که در بیمارستان امام سجاد(ع) نصب و راه‌اندازی شد.

دکتر پرویز یزدانپناه ارزش تجهیزات وارد شده به بیمارستان شهید بهشتی و کلینیک شهید مفتح یاسوج را نیز حدود 6 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این تجهیزات عمدتا شامل رادیولوژی دیجیتال، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، دو دستگاه سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، ونتیلاتور، مانیتورینگ علائم حیاتی، ماشین بیهوشی، چراغ سیالیتیک، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه امحاء زباله و c-ARMهستند.

وی تجهیزات بخش ویژه سوختگی، تجهیزات بخش سکته حاد مغزی و تجهیزات لاپاراسکوپی، راه اندازی سیستم OCT در کلینیک شهید مفتح، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب، میکروسکوپ گوش و حلق و بینی، ست آندوسکوپی پنتاکس و اکسیژن‌ساز 500 لیتری را از دیگر تجهیزات وارد شده به بیمارستان شهید بهشتی و کلینیک شهید مفتح یاسوج عنوان کرد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در این مدت تجهیزاتی به ارزش 10 میلیارد تومان به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت وارد شد، که راه اندازیMRI 1.5 تسلا، آی.سی.یو جراحی مغز و اعصاب با 5 تخت، راه اندازی بخش ویژه نوزادان و تجهیزات با 4 تخت، تجهیز و نوسازی اتاق های عمل شامل چراغ سیالکتیک، تخت c-ARM، ماشین بیهوشی و تخت های بیهوشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده بود.
دکتر پرویز یزدانپناه افزود: لاپاراسکوپی Full HD، دستگاه های سرمایه ای مانند اکسیژن ساز 500 لیتری، امحاء زباله ، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب، میکروسکوپ جراحی چشم، ماموگرافی(در مرحله تحویل)، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، ونتیلاتور اطفال و بزرگسالان و فیکوآنتریال از دیگر تجهیزاتی است که در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در بیمارستان‌های گچساران و باشت هم اقدامات خوبی انجام شد، ادامه داد: از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون تجهیزاتی به ارزش تقریبی 12 میلیارد تومان وارد این دو شهرستان شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی و تجهیز کلینیک تخصصی شفای گچساران و راه اندازی و تجهیز کلینیک تخصصی باشت افزود: نصب و راه اندازی لاپاراسکوپ Full HD و ورود تجهیزات سرمایه ای متوسط مانند میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب، میکروسکوپ جراحی چشم، میکروسکوپ جراحی گوش و حلق و بینی، فیکو نتریور، ونتیلاتور بزرگسالان و اطفال، تخت های ویژه، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی از دیگر عملکردها در حوزه سلامت گچساران و باشت بود.

 وی با بیان اینکه حواله 33 قلم تجهیزات سرمایه ای متوسط نیز از وزارت خانه گرفته شده که در مرحله تحویل از هیئت امنا به دانشگاه هستند ادامه داد: این تجهیزات قرار است در بیمارستان‌های امام سجاد(ع) یاسوج، امام خمینی(ره) دهدشت، کلینیک شفا گچساران، کلینیک دهدشت و بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نصب و راه اندازی شوند.

دکتر یزدانپناه گفت: علاوه بر این، 6 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان 96 تختخوابی گچساران و 10 میلیارد تومان هم برای تجهیز بیمارستان 283 تختخوابی شهید جلیل یاسوج در فاز نخست راه‌اندازی و حدود 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای خرید تجهیزات چهارگانه بیمارستان های نوساز گچساران و شهید جلیل یاسوج شامل لاندری، تجهیزات آشپزخانه، CSR و آزمایشگاه اختصاص یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد:طی این مدت حدود 12 میلیارد تومان نیز صرف خدمات رفاهی و هتلینگ بیمارستانهای استان شده است.


انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.