کرمانشاه؛

کاهش آمار طلاق با امروز و فردا کردن طلاق ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: برای پایین آوردن آمار طلاق نباید به سراغ بودجه و امکانات دولتی برویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آیت‌الله مصطفی علماء  اظهار کرد: با امروز و فردا کردن طلاق می‌توان از وقوع بسیاری از طلاق‌ها جلوگیری کرد، زیرا گاهی افراد به دلیل مسائل ساده و پیش‌پا افتاده تصمیم به جدایی و طلاق از هم می‌گیرند.

آیت‌الله علما تاکید کرد: با مشاوره می‌توان نظر خیلی از زوجین را در مورد طلاق و جدایی تغییر داد، زیرا زوجینی که تصمیم به جدایی می‌گیرند اغلب جوان و کم‌تجربه و خام و ناپخته هستند و تصمیمات عجولانه می‌گیرند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه در گذشته بزرگترها و ریش‌سفیدهای فامیل و محله در امور جوانان ورود کرده و مشکلات را حل و فصل و کارها را جوش می دادند، گفت: امروزه فرهنگ مراجعه افراد به مشاوران باب شده و بزرگترها و ریش‌سفیدها پا پس کشیده‌اند و نقششان کمرنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه برای پایین آوردن آمار طلاق نباید به سراغ بودجه و امکانات دولتی برویم، گفت: باید با تکیه بر ظرفیت‌ها و داشته‌های موجود در این زمینه مداخله و ورود کرده و از ظرفیت افراد دلسوز بیشتر استفاده کرد.

آیت‌الله علما در ادامه اشاره‌ای هم به باب شدن مهریه‌های بالا داشت و ادامه داد: در گذشته مهریه‌ها اغلب پنج سکه‌ای بود و به ندرت مهریه‌ برخی 14 سکه بود و این در حالیست که امروز مهریه‌ها به هزار سکه و دو هزار سکه رسیده است. مهریه‌هایی که اگر مردها تمام عمرشان را هم کار کنند و پول پس‌انداز کنند از عهده پرداختشان برنمی‌آیند.

حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امرو خیریه استان کرمانشاه نیز با تاکید برلزوم نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی برای کاهش آمار طلاق اظهار کرد: باید آموزش‌های خانواده در برنامه ادارات و نهادها قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، کاهش ، آمار ، طلاق ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار