حواشی داغ بهارستان؛

از نسخه فلسفی «لاریجانی» تا ایثار «پزشکیان» برای رای‌گیری در صحن/ طرح دوستی «قاضی‌پور»

نوبت صبح جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از حواشی بی بهره نماند.

به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شصت و هشتمین جلسه علنی مجلس بهداشتی شد.

امروز هم رئیس لاریجانی بود و دستور بررسی لایحه برنامه ششم.

از پرونده الکترونیکی سلامت، دارو، واکسن و مطب خصوصی پزشکان گرفته تا اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج که همگی در قالب ماده 89 لایحه مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

**نسخه فلسفی لاریجانی

بررسی بخش سلامت لایحه برنامه ششم تا جایی پیش رفت که لاریجانی پایش را از کفش پزشکان مجلس بیرون کشید. 

وی که در جریان بررسی بند ح ماده 89 لایحه در آوردن عبارت (طب سنتی) در این بند شک داشت پس از مشورت با برادر بزرگ نوبخت یعنی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شکش برطرف شد؛ اما با این حال زمانی که محبی‌نیا درباره این بند با رئیس بحث می‌کرد لاریجانی یک نسخه فلسفی برای وی پیچید.

فیلسوف به محبی نیا  گفت: من و شما که پزشک نیستیم ...! این اظهارات لاریجانی به این منظور بود که بهتر است نظر پزشکان را در این رابطه بدانیم که البته لاریجانی با چند لبخند به محبی‌نیا، محبت خود را به وی ابراز کرد.


از نسخه فلسفی «لاریجانی» تا ایثار «پزشکیان» برای رای‌گیری در صحن/ طرح دوستی «قاضی‌پور»/

**گعده جلالی و رفقا 

مذاکرات صحن علنی ادامه داشت تا این که گعده کاظم جلالی و رفقا شکل گرفت، جلالی که در جریان بررسی لایحه برنامه ششم در کنار صندلی خود دورهمی به راه انداخته بود در ادامه بگو بخند حاضران آن جمع از جمله قدوسی، تابش، برومندی و حسن‌وند به قدری زیاد شد که دور از چشم خبرنگاران نماند البته این دورهمی بیش از ده دقیقه طول کشید و هر از چند گاهی نماینده ای سر خود را در این گعده می کرد و چیزهایی گوش می داد و می رفت.

**بگو بخند در گوش لاریجانی

اما گذشت و گذشت تا اینکه قاضی‌پور کلاه خود را قاضی کرد و طرح دوستی ریخت.

وی که هفته گذشته در جریان بررسی لایحه برنامه ششم پیشنهاداتش در صحن مورد توجه لاریجانی قرار نگرفت و این مسئله باعث شده بود تا وی این لایحه را مقابل جایگاه هیئت رئیسه پاره کند، امروز در گوش لاریجانی بگو بخند راه انداخته بود.

 البته این خود نشان از برطرف شدن کدورت ها دارد و از شواهد امر آن طور برمی‌آمد که قاضی‌پور باید مطالب جالبی درگوش رئیس مجلس گفته باشد که فیلسوف بهارستان را به خنده وا داشته است.

**سکاندار تبریزی / خلاصه نویسی کنید!

اما حواشی جلسه علنی پس از بررسی بخش 14 بودجه هم ادامه داشت و زمانی که بحث به ماده 15 و بخش بیمه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی رسید پزشکیان از لاک خود درآمد.

وی که به دلیل بررسی بخش سلامت در ماده 14 لایحه از ریاست جلسه امتناع می‌کرد و ریاست در این روزها را به علی مطهری می‌سپرد امروز با پایان بخش سلامت به صندلی ریاست مجلس تکیه زد و در ادامه یک ماده طولانی را به کمیسیون تلفیق فرستاد.

پزشکیان که در جریان ماده 95 لایحه برنامه ششم که دو الی سه صفحه بود و پیشنهادات بالایی داشت در ادامه این ماده را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد تا در ادامه قاضی‌ زاده عضو هیئت رئیسه مجلس از سخنگوی کمیسیون تلفیق گلایه کند.

وی به خدابخشی گفت: خواهش می‌کنم مقداری مواد را در لایحه خلاصه‌نویسی کنید مواد لایحه خیلی طولانی است.

**ایثار پزشکیان/خداوکیلی بیایید رای‌تان را بدهید !

اما گذشت و گذشت تا در ادامه پزشکیان ایثار کرد.

 وی که در جریان رای‌گیری به پیشنهاد حذف ماده 96 لایحه مکررا به نمایندگان برای دادن رای تذکر داد به گعده چند نماینده پایان داد.

این در حالی بود که جمعی از نمایندگان  فراکسیون ایثارگران مجلس در گوشه صحن جلسه برگزار کرده بودند که پزشکیان در ادامه دست به لطایف شد.

وی خطاب به این نمایندگان گفت: فراکسیون ایثارگران ایثار کند و بیاید رای بدهد(خنده حضار).

 اما این مسئله پایان نیافت مجددا این گعده برای رای‌گیری دیگری دوباره شکل گرفت که این بار پزشکیان دست به دامن شرع مقدس شد.

 وی خطاب به نمایندگان گوشه نشین مجلس گفت: شرعا بلند شید بیایید و  رای‌تان را بدهید...! خدا وکیلی بیاید رای‌تان را بدهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار