همدان؛

جشنواره غذاهای سنتی و سالم در شهرستان کبودراهنگ

جشنواره غذای سنتی و سالم با هدف ترویج استفاده از غذاهای سنتی و سالم و پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن در شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.

جشنواره غذاهای سنتی و سالم در شهرستان کبودراهنگبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کبودراهنگ تنوع و تعادل در تغذیه‌ سالم را دو اصل بسیار مهم عنوان کرد که می‌تواند در سلامت فرد، خانواده، جامعه و طول عمر موثر باشد و افزود: مشارکت در این جشنواره باعث آگاهی بیشتر در داشتن جامعه‌ای شاداب‌تر، بانشاط‌تر و پویاتر می‌شود.

وی تصریح کرد: روش صحیح پخت غذا، معرفی غذای سالم، توجه به آشپزی سنتی و تغذیه سالم در خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

شیوا، معیار انتخاب غذای برتر را نوع مواد اولیه، روش پخت و نوآوری دانست و خاطرنشان کرد: ارائه غذاهای ایرانی و سنتی با ارزش غذایی بالا، رعایت اصل تعادل و تنوع در تهیه غذا، استفاده از گروه‌های غذایی اصلی، سالم و تازه بودن مواد اولیه، استفاده از مواد اولیه ارگانیک در تهیه غذا، طعم و مزه، عطر و بو، بافت و شکل ظاهری مطلوب و مناسب بودن هزینه و زمان موردنیاز برای تهیه غذا از ویژگی‌های غذای مورد قبول در جشنواره است.

  در این جشنواره توجه به استفاده از همه گروه‌های اصلی مواد غذایی، طبخ صحیح غذا، استفاده از مواد غذایی سالم و دقت نظر در حفظ ارزش غذایی از نکاتی بود که در طبخ این غذاها مورد توجه قرار گرفته بود.

از نکات جالب این جشنواره، تزئین و بهرهگیری از هنر سفره‌آرایی با بکارگیری المان‌های سنتی این منطقه بود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.