"اقدام پیشگیرانه" در نارسایی‌های قلبی حرف اول را می‌زند

امروزه با روش‌های جدیدی چون فنر، بالون و آنژیوگرافی گرفتگی عروق برطرف می‌شود و اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در سلامت قلب ایفا می‌کند.

بهرام محبی دبیر اجرایی دهمین سمینار کاردیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: انجام اقدامات تهاجمی در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی و ارائه راهکارهای مختلف از جمله اهداف اصلی این سمینار محسوب می‌شود و در آن دانشجویان رشته پزشکی با الگوبرداری از روش‌های مختلف جراحی تجربه خوبی بدست می‌آورند.

وی تأکید کرد: مصرف قلیان و سیگار برای افراد بسیار ضرر دارد و در درازمدت سکته‌های قلبی و گرفتگی رگ‌های اصلی قلب را به وجود می‌آورد که متأسفانه بسیاری از جوانان با مصرف دخانیات و قلیان به سمت سکته‌های قلبی و گرفتگی عروق پیش می‌روند.

محبی با بیان اینکه عوامل خطرآفرین می‌تواند بیماری‌های قلبی را ایجاد کند، افزود: افزایش فشار خون، قند، چربی خون، مصرف دخانیات و آلودگی هوا می‌تواند بیماری‌های قلبی و عروقی و تنگ شدن رگ‌ها را منجر شود که درمان آن بستگی به مرحله بیماری هزینه‌بر است.

وی تأکید کرد: بیشتر بیماری‌های قلبی مادرزادی است و هر چه سن افراد بالا رود به دلیل تنگ شدن عروق دریچه کرونر قلبشان مسدود می‌شود که در این زمان باید با استفاده از فنر، بالن و دارو رگ‌های قلب را باز کرد.

محبی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان بیماری‌های قلبی و تهاجمی است و من توصیه می‌کنم که با تحرک لازم و الگوی مناسب می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

وی گفت: شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی از سنین بالا به میانسالی و جوانی متأسفانه در حال پیشرفت است و این زنگ خطری برای کشور ما محسوب می‌شود و مسئولان ذیربط برنامه‌ریزی حوزه بهداشت و درمان باید هر چه سریع‌تر به مسئله تغذیه جوانان توجه ویژه‌ای کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار