سمنان;

آیت‌الله هاشمی بر پیروی از ولایت‌فقیه استوار ماند

امام‌جمعه موقت سمنان گفت : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره بر پیروی از ولایت‌فقیه استوار ماند و با پیروی از ولی‌فقیه در راستای حفظ نظام مقدس اسلامی کوشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خدمات آن مجاهد انقلابی اشاره کرد و گفت : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، 38 سال در محضر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به نظام و انقلاب خدمت کرد.

وی، با  اشاره به متن پیام مقام معظم رهبری در خصوص رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری نشان‌دهنده جایگاه والای این یار دیرین امام و رهبری دارد.

امام‌جمعه موقت سمنان نقش رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیروزی انقلاب را بی‌بدیل ارزیابی و خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره بر پیروی از ولایت‌فقیه استوار ماند و با پیروی از ولی‌فقیه در راستای حفظ نظام مقدس اسلامی کوشید.

وی به بازخوانی بخشی از متن پیام رهبری در خصوص رحلت اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام هاشمی را مبارزی انقلابی، مدیری کم‌نظیر، رفیقی دیرین و همسنگری همگام در دوران سخت مبارزه و همکاری همراه در سال‌های متمادی در دوران و عهد جمهوری اسلامی می‌خواند و همه این ها نشان از جایگاه ویژه این عالم و مبارز انقلابی دارد.

عبدوس با اذعان به اینکه خناسان نتوانستند خللی در محبت شخصی عمیق آیت‌الله هاشمی نسبت به  مقام معظم رهبری وارد کنند تصریح کرد: همانطوری که رهبری در پیام‌شان فرمودند دشمنان نظام همواره به دنبال بهره‌برداری از برخی اختلاف‌نظرهای جزئی و معمول بودند اما دلبستگی ایشان به انقلاب، نظام و رهبری مانع از استفاده دشمنان می‌شد.

امام‌جمعه موقت سمنان به تجلیل از حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه رئیس اسبق خبرگان رهبری و رئیس دولت پنجم و ششم جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: آیین تشییع ایشان به نماد وحدت گروه‌های سیاسی و آحاد مردم تبدیل شد.

وی با بیان اینکه دشمنان در هر فرصتی به دنبال ضربه‌زدن به نظام هستند تصریح کرد: دشمن در صدد بود که از رحلت آیت‌الله هاشمی برای ضربه زدن به نظام استفاده کند اما هوشیاری مقام معظم رهبری، ملت و گروه‌ها دشمن را ناکام گذاشت.

خطیب این جمعه سمنان بر لزوم حمایت و پیروی از ولایت فقیه تاکید کرد و اضافه کرد: پیروی از ولایت فقیه و تبعیت از وی یک وظیفه همگانی است.

عبدوس همچنین با نکوداشت 19دی سالگرد قیام مردم قم،گفت: قیام 19دی مردم قم مرحله‌ای تازه در مبارزات ملت ایران با طاغوت بود.

وی ادامه داد: مردم انقلابی قم در 19دی در حمایت از ولی‌فقه و بنیانگذار انقلاب به خیابان‌ها آمدند و همین حضور زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار