سمنان;

جشن‌های دهه فجر اسلامی و مردمی برگزار شود

امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت : جشن‌های این دهه باید اسلامی و مردمی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گره استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته سمنان گفت : سخنرانانی که در این دهه دعوت می‌شوند، باید مایه آگاهی و بیداری بیشتر مردم شوند و  سخنرانان باید مردم را به اینکه چه بودیم، چه هستیم و چه خواهیم شد، آگاه کنند و اثرات مثبت زندگی زیر سایه ولایت مقام معظم رهبری را به مردم گوشزد کنند.

وی افزود : دهه فجر ٩٥ در استان سمنان در ١٠ مسجد ١٠ شهر و با حضور سخنرانان ویژه برگزار می شود.

وی با بیان این که مردم و مسوولان باید از ارزش های انقلاب اسلامی حفظ و حراست کنند، افزود: حفظ جمهوری اسلامی از اصلی ترین واجب ها است و هدف اصلی ایران اتصال جمهوری اسلامی به حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) است.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی روز گذشته در ساختمان پلاسکو تهران گفت: این حادثه مردم، دولت و رهبری را غم زده کرد و برای آتش نشانان شجاع و برای نجات همه باید دعا کنند.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به واقعه ششم بهمن 1360 در شهر آمل و شجاعت مردم این شهر در مقابله با منافقین کوردل، گفت: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود از شهر و مردم آمل تجلیل کردند، زیرا در ششم بهمن سال ٦٠ منافقین شبانه به آن ها حمله کردند، اما مردم شجاعانه دشمنان را بیرون کردند.

وی در بخشی دیگر از خطبه ها با بیان این که تقوا سلامتی و بی تقوایی بیماری است، افزود: این سلامتی و بیماری به دست خود انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد: سلامتی شامل دین، اخلاق و بدن می شود و تقوا نیز شامل جسم و جان است و وعده ها، سخنان و خبرهای دروغ مانند بیماری سرطانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اضافه کرد: ٢ خصلت برتر پیامبر اکرم(ص) مشورت و عفو گذشت آن بزرگوار بود و مردم نیازمند باید شورا و مشورت را جایگزین استخاره کنند، زیرا استخاره پشیمانی دارد، اما مشورت برکات فراوانی دارد.
انتهای پیام / ه




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار