ارومیه؛

اجرای طرحهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بیش از3500 مدرسه آذربایجان غربی

طرحهای چهارگانه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 3هزار و 526 مدرسه استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ دومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس غیر دولتی و شاهد در محل سالن اندیشه اداره کل با حضور اعضای کمیته پیشگیری استان برگزار شد.

«ولی حسینی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ورود تخصصی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و توجه ویژه به آنها ، اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی معاونت تربیت بدنی و سلامت استان اقدام به شناسایی مناطق و تعیین تعداد مدارس و دانش آموزان در این مناطق نموده است.

وی خاطر نشان کرد: اولویت اجرای برنامه های آموزشی پیشگیری چهارگانه، برنامه های مرتبط با سند تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از خشونت و پیشگیری از آسیب های فضای مجازی به مدارس مناطق حاشیه نشین سوق داده است.

حسینی افزود : بررسي هاي صورت گرفته نشانگر اين واقعيت است كه مدارس مناسب ترين مكان ، براي اجراي برنامه هاي پيشگيري از رفتارهاي پرخطر مي باشند. لذا مدرسه ، به عنوان مهمترين پايگاه و كانون حيات اجتماعي – فرهنگي در جامعه تلقي گرديده كه با ارائه آموزش چگونه زيستن، بهتر زيستن و با هم زيستن قادر است نوجوانان را براي زندگي در عصر هزاره سوم كه با بروز و شيوع ترافيك فزاينده خرده فرهنگ ها و رنگين كماني از رفتارهاي پرخطر مواجه هستند، آماده نموده و آنها را در برابر رفتارهاي پرخطر مقاوم و ايمن نمايد؛ لذا ضروریست در مدارس غیر دولتی هم بطور حداکثری ورود ویژه ای صورت گیرد.

وی بیان اینکه در سالتحصیلی 96-1395، طرحهای آموزش پیشگیری چهارگانه در 3هزار و 526 مدرسه اجرا شده است؛ اضافه کرد: این طرحها با تحت پوشش قرار دادن 381هزار و 98 نفر دانش آموز در حال اجراست.

وی با تفکیک وضعیت آماری اجرای این طرحها گفت: «طرح آموزش مهارت های مراقبت از خود» در 40درصد مدارس دوره ی ابتدایی شامل 1186 مدرسه دولتی، «طرح مهارت مقابله با رفتارهای پرخطر» در 40درصد مدارس در دوره ی متوسطه ی اول استان شامل 350 مدرسه دولتی، «طرح مدارس عاری از خطر» در 40درصد مدارس دوره ی متوسطه ی دوم شامل 126 مدرسه دولتی و «طرح مدارس مراقب» در 1186 مدرسه استان اجرا شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.