شوط؛

بهترین راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آگاهی بخشی است

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش شوط گفت: بهترین راه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آگاهی بخشی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، احمدزاده در جلسه هماهنگی هفته مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی که درسالن کنفرانس اداره آموزش وپرورش شوط برگزار شد با اشاره به نامگذاری هفته آخر آبان ماه بعنوان هفته مبارزه با اعتیاد وآسیب های اجتماعی اعتیاد را واژه ناخوشایندی دانست که مفاهیمی چون درد و گرفتاری را در ذهن انسان تداعی میکند،بویژه اگر درمیان نوجوانان وجوانان باشد..

وی با بیان عوامل گسترش رفتار های پر خطر در میان جوانان، بهترین راه پیشگیری را آگاهی بخشی عنوان کرد وادامه داد: راهکار لازم شامل مجمو عه ای از اقدامات در جهت مصونیت بخشی وتوانمندی سازی دانش آموزان واصلاح نگرش آنها در کنار ارائه خدمات راهنمائی ومشاوره با مشارکت والدین وکارکنان می باشد.

کارشناس مراقبت وپیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش شوط نیز اضافه کرد: اعتیاد اصلی ترین اسیب اجتماعی است که بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر را بدنبال دارد.انجام اقدامات فرهنگي پيشگيري و افزايش سطح آگاهي هاي عمومي مهم ترین وظیفه آموزش وپرورش بوده وبرای مبارزه با اعتیاد وسایر آسیب های اجتماعی باید تمام آحاد جامعه با تمام توان وارد عرصه شوند.

حسین مجنون اظهار کرد: متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل شیوع مواد مخدر صنعتی و با کاهش سن اعتیاد زنگ خطر جدی به صدا ‏در آمده، از اینرو باید با بکارگیری تمام داشته ها و ظرفیت هایی که داریم در امر پیشگیری و ‏مبارزه پای کار بیاییم. به همین دلیل نیازمند همفکری واستفاده از نظرات وتجربیات وظزفیت های سایر نهادها وارگانها می باشیم.

گفتنی ست؛ برگزاری کارگاه های آموزشی با مشارکت نیروی انتظامی وبهزیستی، برگزاری جلسات سخنرانی برای دانش آموزان واولیاء آنان، برپایی نمایشگاه سیار در مدارس با مشارکت نیروی انتظامی، بهزیستی ودانشگاه پیام نور، تهیه ونصب بنر با مشارکت شهرداری ،تهیه وتوزیع بروشور وسی دی های آموزشی با مشارکت بهزیستی از مواردی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.