ارومیه؛

انسداد 85 درصد از مرزهای آذربایجان غربی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملیات انسداد 85 درصد مرزهای آذربایجان غربی به خوبی انجام شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛همایش مبارزه با قاچاق و مصرف مشروبات الکلی با حضور حجت الاسلام فعال آذر ، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی ، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، جعفر کتانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی، امام جمعه و فرمانداران شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی، روحانیون، اصناف و بازاریان، تشکل های مردم نهاد، شوراهای اسلامی و دهیاران  در سالن وحدت شهرداری مهاباد برگزار گردید.
محورهای اصلی همایش بررسی احکام فقهی قاچاق و مصرف آن در منابع تشیع و اهل سنت، بررسی آثار سوء مصرف الکل از نظر علمی بر سلامت جسمی و روانی، بررسی آثار مخرب قاچاق و مصرف مشروبات الکلی در اقتصاد و جامعه از محورهای اصلی این همایش بود.

همچنین در پایان این همایش از نرم افزار آشنایی با مضرات مشروبات الکلی رونمایی شد و از سوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد لوح تقدیری تقدیم دکتر عطاپور مدیر کل امور اجتماعی استان آذربایجان غربی شد و ضمنا از امحا و نابودی محموله کشف شده از مشروبات اللکی بازدید نمودند

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در این همایش گفت: عملیات انسداد ۸۵ درصد مرزهای آذربایجان غربی به خوبی انجام شده است.

 علیرضا رادفر اظهار کرد: استفاده از ابزارآلات اپتیکی و الکترونیکی برای کنترل مرزها از اهداف ما در مبارزه با قاچاق است.

وی افزود: همسایگی با سه کشور عراق، نخجوان و ترکیه و مرز ۹۶۷ کیلومتری با این کشورها آذربایجان غربی را با چالش قاچاق روبرو کرده که نیروی انتظامی و دولت در این خصوص وظیفه ذاتی خود را برای مبارزه با قاچاق عمل می کند اما به کمک مردم نیز نیاز داریم.

او بیان کرد: جامعه جوان و پویای کشور مورد هدف قاچاقچیان و دشمنان انقلاب قرار گرفته تا جوانانی که در پویایی و توسعه یافتگی کشور نقش تعیین کننده دارند با مشروبات الکلی به عناصر غیرفعال و بی اراده تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: دشمن می خواهد جوان را از جامعه اسلامی جدا کند تا به نیات خود برسد بر این اساس باید باورهای غلط از جامعه زدوده شود که در این راه تشکل های مردمی یا نهادهای مدنی می توانند کمک ما باشند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: مشربات الکلی در تمام ادیان الهی و از طرف تمام پیامبران حرام شمرده شده و حرام بودن شراب خواری تنها مربوط به دین اسلام نیست.


حجت الاسلام عسگر فعال آذر اظهار کرد: مشروبات الکلی به شدت در اسلام نفی شده است و سازنده مشروب، فروشنده و خریدار همه مورد لعنت خدا هستند، پیامبر می فرمایند شراب خوار همیشه دروغگو است، نباید به او دختر داد و زمان بیماری نباید به عیادتش رفت، نمی توان به امانت سپرد و پس از فوت نباید در تشییعش شرکت کرد.


وی همچنین با بیان اینکه حمل و قاچاق مشروب و هر پولی که از این راه بدست آید حرام است، تاکید کرد: شراب به خاطر فسادآور بودن و تبعات آن که از دست دادن هوش و نجس بودن از جمله آنهاست، حرام شده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی هم در این همایش گفت: پرداختن به فعالیت های اجتماعی اولویت دولت تدبیر و امید است و امور اجتماعی در صدر اولویت های کشور است.

هوشنگ عطاپور اظهار کرد: شورای اجتماعی کشور تاکنون چهار جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار کرده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با قاچاق، بیان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مورد تاکید است و این کار با همکاری مردم صورت می گیرد در مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی نیز باید از ظرفیت عموم جامعه، نخبگان، آموزش و پرورش، نهاد خانواده و روحانیت و در حقیقت بسیج جمعی استفاده کنیم.

عطاپور گفت: وجود اعتقادات و ترویج باورهای دینی به مبارزه با آسیب های اجتماعی کمک می کند و در این خصوص ترویج نماز و تقویت باورهای دینی در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز در این همایش گفت: توطئه استکبار جهانی ضربه زدن به ایران است و بر این اساس قاچاق را وسیله ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده است.

جعفر کتانی اظهار کرد: بر این اساس گذرگاه هایی را برای قاچاق مشروبات الکلی و مواد مخدر وجود دارد که البته توسط نیروهای انتظامی برای قاچاقچیان ناامن شده است.


انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.