گناوه:

کارگاه آموزشی راهنمایان سواد رسانه ای

کارگاه آموزشی راهنمایان سواد رسانه ای استانی روز دوشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری گناوه برگزار شد.

کارگاه آموزشی راهنمایان سواد رسانه ای
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این کارگاه که به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر و خانه مردم نهاد نویسندگان حریم قلم به عنوان مجری این طرح و همکاری فرمانداری گناوه برگزار شد، نحوه استفاده صحیح و راهکارهای لازم در زمینه استفاده از رسانه ها و فضاهای مجازی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

مسئول و مجری برگزاری این کارگاه گفت: برگزاری این کارگاه باتوجه به اینکه سواد رسانه از مباحث بسیار مهم و اساسی روز است در همه شهرستانهای استان بوشهر برگزار خواهد شد و عموم اقشار جامعه می توانند در آن شرکت کنند.

مژده خدابخشی افزود: برپایی این دوره ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه و افرادی که از تبعات منفی رسانه های دیداری و فضاهای مجازی آشنایی ندارند، اثرگذار است.

وی گفت: برای افراد شرکت کننده در این دوره مدرک ضمن خدمت صادر خواهد شد و با توجه به هزینه بر بودن آن قراراست با همکاری فرمانداری ها و دیگر دستگاههای اجرایی تامین اعتبار شود.

مدرس این کارگاه گفت: سواد رسانه ای به توانایی تحلیل و ارزیابی محتوای پیام های رسانه ای نظیر روزنامه ها، محصولات سینمایی، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و حتی اطلاعاتی که در شبکه جهانی نت مبادله می شود و یا بازی های رایانه ای اطلاق می شود.

محمود آوینی افزود: هدف عمده آموزش سواد رسانه ای به خانواده ها این است که والدین به فرزندان خود شیوه مواجهه سالم و سودمند با انواع رسانه ها را آموزش دهند تا فرزندان آنان در برابر پیام های رسانه ای مخاطبانی فعال و گزینش گر باشند و بخوبی از همه فرصت هایی که رسانه ها در اختیارشان قرار می دهند، استفاده کنند.

وی گفت: بدون اغراق، بخش بزرگی از اوقات فراغت افراد جامعه بویژه کودکان و نوجوانان در تعامل با انواع گوناگون رسانه ها می گذرد که دراین میان کانال های ماهواره ای، اینترنت و تلفن های همراه بدلیل سهولت بیشترین ضریب نفوذ و تاثیرگذاری را دارند.

وی اظهارکرد: دراین هیاهوی رسانه های گوناگون، مخاطبی موفق خواهد بود که بتواند با آگاهی های ناشی از سواد رسانه ای، در مواجهه با پیام های متعدد رسانه ها، رابطه خود و رسانه ها مدیریت کند.

در این جلسه در زمینه مزایا و پیامدهای ناگوار فضاهای مجازی و ماهواره، وضعیت شبکه های اجتماعی در ایران و نحوه استفاده صحیح از این فضاها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.