اهداف فدراسیون قایقرانی برای ارتقا ملی پوشان

فدراسیون قایقرانی به منظور پیشرفت قایقرانان در عرصه های مختلف زندگی تصمیم به کاهش زمان اردوهای تدارکاتی تیم ملی و حضور آنها در کنار خانواده دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مسائلی که قایقرانان با آن دست و پنجه نرم می کنند دوری از خانواده و  حضور نیافتن در کلاسهای درس به دلیل تمرینات پی در پی است. حضور طولانی مدت در اردوهای تدارکاتی باعث ایجد فشار روانی ورزشکاران می شود به همین منظور فدراسیون برنامه جدید در این خصوص در نظر گرفته است.
که با توجه به آن بانوان ملی پوش قایقرانی مدت زمان کمتری وقت خود را صرف حضور در اردوهای طولانی کنند و تمرینات شان را در استان ها و در کنار خانواده انجام دهند.
 
 
پس از سامان دادن به وضعیت اردوی بانوان، مهمترین هدف فدراسیون قایقرانی نحوه جذب مربی خارجی برای تیم های ملی است زیرا طی چند سال گذشته انتخاب مربیان به نحوی بوده که افراد دلسوزی وارد این رشته ورزشی نشده اند.
 
یکی از این اهداف فدراسیون قایقرانی برای تیم ها جذب مربی  دلسوز است مربی که تمام تلاشش را به منظور ارتقا و نتیجه گیری ورزشکاران کشورمان در رقابت های جهانی به کار گیرد. اگرچه در حال حاضر فدراسیون تمرینات تیم های مختلف را با مربی های ایرانی آغاز کرده است اما نباید فراموش شود که برای ارتقا پاروزنان نیاز بزرگی به حضور مربی خارجی فنی و دلسوز داریم که تکنیک های پاروزنان را ارتقا دهد.
 
فرحناز امیر شقاقی نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در این باره اظهار کرد: اردوهای تدارکاتی تیم های ملی در بخش آبهای آرام و آبهای خروشان آغاز شده است باتوجه به اینکه پاروزنان مدتی از اردوها دور بوده اند سه روز اول به سختی تمرین می کردند اما هم اکنون تمرینات را با جدیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته انجام می دهند.
 
وی افزود: برای اینکه قایقرانان در ایامی که در منزل به سر می برند و یا از اردوی تیم ملی خارج می شوند در شهرستانهای خودشان پیگیر تمرینات باشند قصد داریم فرهنگ تمرین دسته جمعی را از بین ببریم تا به صورت شخصی تمریناتشان را پیگیری کنند.
 
**اردوهای متمرکز قایقرانان را کمتر کردیم

امیر شقاقی در خصوص علت کاهش تعداد اردوهای متمرکز تاکید کرد: قایقرانان به صورت مداوم در اردوهای متمرکز حضور داشتند، بار روانی این مسئله را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم به جای دور بودن پاروزنان از خانواده یا مدرسه حداقل 10 الی 15 روز در اردوی متمرکز باشند و ادامه تمرینات را در استان های خودشان انجام دهند و به این خاطر حقوق مربی های استان ها را پرداخت و امکاناتی که در شهرستان ها لازم بود را فراهم شد و در اختیارورزشکاران قرار گرفت تا بتوانیم به نتیجه بهتری برسیم.     
 
مربی باید دلش به حال تیم بسوزد

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از اهدافی که برای جذب مربی مد نظر است آشنایی وی به  همه مسائل فنی و تکنیکی این رشته است همچنین مربی خارجی باید بتواند  ورزشکاران را برای مربیگری در آینده آماده کند فدراسیون قایقرانی 6 سال از مربی های خارجی در رشته های مختلف استفاده کرد اما در نهایت به نتیجه ای که می خواستیم نرسیدیم و در واقع مربی که دلش به حال تیم بسوزد و قایقرانان را ارتقا دهد پیدا نکردیم.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار