ایلام؛

ایلام پس از مدت ها سپید پوش شد

ایلام امروز بر خلاف دیگر روزهای فصل خشک و بی باران زمستان امسال لباسی از حریر سفید بر تن کرده و به سان عروسی زیبا بر کمرکش کوه های زاگرس دل ربایی می کند.

ایلام پس از مدت ها سپیدپوش شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، با پایان یافتن فصل بی باران پاییز و عبور خشک و بی رحم دی ماه، مردم این دیار امیدشان را از سخاوت آسمان از دست ندادند و چشم انتظار فرجی از سوی این گنبد نیلوفری شدند.
 
صبح امروز و در سومین روز بهمن همزمان با طلوع نخستین انوار طلایی رنگ خورشید، شهر ایلام تن پوشی از حریر سفید برتن و مردمان این سامان را غافلگیر کرد.

برف در حالی چهره ایلام را از وضع کسالت بار ناشی از بی بارانی بیرون کرده که  استان در سال زراعی جاری برخلاف پارسال در خشکسالی و کاهش شدید بارش غوطه ور بود.

بارش برف هدیه ای خوش یمن است که موجب شادی مردم به ویژه کشاورزان شده و همراه با آمدن پربرکت خود نوید زمستانی سرشار از بارش را می دهد.

با توجه به اینکه بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان نمود بیشتری دارد برخی از افراد به ویژه جوانان فرصت را غنیمت شمرده و با حضور در طبیعت سپیدپوش دلی از عزای بی برفی درآورده و تن را به سرمای لذت بخشش سپرده و به تفریح زمستانی می پردازند.

ساخت انواع تندیس و آدم برفی ها در قالب و اندازه های مختلف، تیوپ سواری، راهپیمایی در دل برف از جمله تفریح هایی است که مردم طبیعت دوست ایلام با حضور در مناطق برف گیر به انجام آن می پردازند.

استان ایلام از ابتدای سال زراعی جاری تا نیمه نخست دی گذشته با 127 میلی متر بارش نسبت به میانگین بلندمدت شاهد کاهش 28 درصدی باران و برف بوده است.

با توجه به کاهش بارندگی ها در ماه های سپری شده از سال زارعی جاری به ویژه در فصل پاییز از منظر هواشناسی، استان امسال با پدیده خشکسالی مواجه است.

هواشناسی استان با این وجود برای ماه های بهمن، اسفند و فروردین در استان احتمال بارش های مطلوب نزدیک به طبیعی پیش بینی کرده که در صورت تحقق، باز هم 10 درصد در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی ها کاهش نشان می دهد.
 
 
 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: برف ، بارش ، برکت ، زاگرس ، آسمان ، خشکسالی ، هدیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.