اردبیل؛

فعالیت اکیپ‌های واکنش سریع اقدامات پیشگیری از آنفلونزای حاد پرندگان در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در حال حاضر اکیپ‌های واکنش سریع اقدامات پیشگیری از آنفلونزای حاد پرندگان برای کنترل سریع این ویروس در اردبیل فعال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ صادق صالحی در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در حال حاضر اکیپ‌های واکنش سریع اقدامات پیشگیری از آنفلونزای حادپرندگان و کنترل سریع این ویروس در اردبیل فعال شده است.

وی افزود: گزارشات مردمی مبنی بر هر گونه مشاهدات مشکوک در این زمینه به سرعت بررسی می‌شود و موارد مشکوک در کم‌ترین زمان ممکن مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا بتوانیم از این طریق اقدامات لازم را در راستای بهبود وضعیت انجام دهیم و از شیوع هرگونه بیماری در سطح استان جلوگیری به عمل آوریم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به این‌که ویروس فوق حاد پرندگان فقط با اقدامات کنترلی و پیشگیرانه مهار می‌شود، بنابراین اطلاع‌رسانی و گزارش هرگونه موارد مشکوک می‌تواند گام موثری در راستای کنترل و بهبود وضعیت موجود باشد که از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما انتظار داریم که اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند و با انعکاس خبری به موقع ما را یاری کنند.

صالحی بیان کرد: حمایت‌های قضایی و انتظامی در کنترل ویروس آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان شایسته تقدیر و قدردانی است و هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی مسئولان مربوطه این وضعیت بررسی می‌شود که در صورت هرگونه معدوم‌سازی خسارات طیور به صاحبان آن پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.