یاسوج؛

شناسایی استعدادهای ناب ورزش استان در جشنواره استعدادیابی

استعدادهای ناب ورزش کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری جشنواره استعدادیابی همگانی شناسایی می‌شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اولین اقدام اثرگذار و چاره‌ساز برای موفقیت ورزش در هر کشوری توجه کافی به موضوع استعدادیابی است، گفت: به همین منظور در کشورهای توسعه یافته قبل از هر اقدامی در حوزه ورزش استعدادیابی را در دستور کار قرار می‌دهند و برای این کار هزینه‌های خوبی هم می‌شود.

احمد حکمتی با بیان این که در استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای بسیار خوبی در بسیاری از رشته‌های ورزشی داریم، افزود: در چند رشته از جمله در رشته دو و میدانی، فوتبال، کشتی و همچنین در رشته‌های رزمی و هاکی می‌توانیم در کشور بدرخشیم.


 معاون ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی از این رشته‌ها نیاز به استعدادیابی بیشتری داریم چرا که اگر این استعدادها را از امروز شناسایی کنیم در چند سال آینده در صحنه ورزش کشور قهرمانان خوبی خواهیم داشت.

حکمتی یکی از مشکلات پیش روی استعدادیابی را مشکلات اعتباری دانست و افزود: برای اینکه پایگاه‌های استعدادیابی را ایجاد و آن‌ها را شکوفا کنیم نیاز به اعتبار و بودجه داریم.

وی یکی از کارهای بسیار خوب در دوره کنونی در اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را برگزاری جشنواره استعدادیابی همگانی ورزشی ذکر کرد و گفت: این جشنواره در استان ما و در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

حکمتی با بیان این که در این جشنواره برای هر استان چند اولویت ورزشی تعیین شده افزود: برای استان ما 6 رشته ورزشی را تعیین کرده‌اند که شنا، شیرجه و واترپلو به همراه دو و میدانی، کشتی و هاکی اولویت‌های استعدادیابی و حضور استعدادهای ورزشی در این جشنواره است.

وی ادامه داد: چنین موضوعی در ورزش کشور مغفول مانده بود اما در دوره کنونی این مانور بزرگ استعدادیابی ورزش برگزار می‌شود که در استان ما از تاریخ 13 تا 15 بهمن ماه تعیین شده است.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.