کرمانشاه؛

ارائه آموزش های مهارتی به روستائیان استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از ارائه ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به روستائیان استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛داوود ناصری‌امید گفت: ارائه آموزش های مهارتی می تواند نقش مهمی در بالا بردن توانمندی‌ روستائیان داشته و ماندگاری بیشتر آنان در روستاها را در پی داشته باشد.


ناصری‌امید سپس با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی طی سال گذشته در روستای زردویی، از این روستا به عنوان یکی از روستاهای موفق استان یاد کرد و افزود: سال گذشته ۱۰ کارگاه با شش ماه فعالیت مستمر در این روستا به ارائه آموزش های مهارتی پرداخت و می توان گفت تمام مردم این روستا آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند و توانمندی لازم برای حداقل یک حرفه را کسب کرده‌اند.

ناصری‌امید برای برگزاری دوره های آموزش مهارتی درجه یک در این روستا اعلام آمادگی کرد و افزود: تعمیم دادن نحوه اموزش در این روستا به دیگر روستاها در راستای ارتقای سطح مهارت روستائیان اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه سپس با بیان اینکه در تمامی شهرستان ها کارگاه آموزش فنی و حرفه ای فعال است، برای ارائه آموزش های مهارتی در تمام شهرستانها و نقاط استان اعلام آمادگی کرد‌.

ناصری‌امید در ادامه اشاره ای هم به مشکلات پیش روی آموزشگاه های آزاد که برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند داشت و افزود: این آموزشگاه ها با سختگیری های این صندوق در دریافت تسهیلات مواجه هستند.

به گفته ناصری امید در حال حاضر ۱۰۰ آموزشگاه آزاد در استان متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید هستند که تاکنون پنج مورد موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

ناصری‌امید ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ آموزشگاه معرفی شده جهت اخذ تسهیلات ۲۰ مورد آن ایجادی و ۸۰ مورد توسعه ای هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار