کرمانشاه؛

ارایه 8.5 میلیون نفر ساعت آموزش فنی به هنرجویان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: سالانه در مجموع حدود 8.5 میلیون نفر ساعت ارائه آموزش فنی داریم که پنج میلیون نفر ساعت آن در بخش دولتی و مابقی در آموزشگاه‌های آزاد صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ داوود ناصری امید با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به سمت کیفی سازی آموزش‌ها حرکت کرده ایم و از ساعت‌های آموزش غیرواقعی فاصله گرفتیم، عنوان کرد: هدف ما کاربردی کردن آموزش‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه طی سال‌های اخیر نظام آموزشی بر اساس نیاز بازار و جامعه حرکت نکرده و به دنبال آموزش‌های کاربردی نبوده است، خاطرنشان کرد: آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار گواهی بر این مدعا است.

وی افزود: خصوصا در رشته‌های فنی و مهندسی توانمندی دانشجویان قدیم را در دانشجویان امروز نمی‌بینیم.

ناصری امید از ظرفیت پنج میلیون نفری دانشجویان کشور یاد کرد و افزود: متاسفانه توانمندی و دانش تجربی و عملی دانشجویان ضعیف است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: بر همین اساس ما در استان کرمانشاه نشستی با روسای دانشگاه‌ها داشتیم تا با همکاری یکدیگر از ظرفیت بالقوه دانشجویان استفاده کنیم.

به گفته این مسئول، بسیاری از افرادی که اکنون برای دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و بهتر است این آموزش‌ها را حین تحصیل دریافت کنند، نه زمانی که وارد جامعه و بازار کار شده و سرخورده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان از جمله 200 کارگاه مجهز، دو سالن آزمون با ظرفیت بیش از 200 نفر، سالن سنجش آنلاین، پنج دانشگاه علمی و کاربردی( سه واحد در شهر کرمانشاه، یک واحد در پاوه و یک واحد در سنقر) نیز یاد کرد و گفت: مراکز دانشگاهی می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری از این امکانات بهره‌مند شوند.

ناصری افزود: سازمان جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند هم در آموزش عالی و هم در آموزش‌های کوتاه مدت از این امکانات استفاده کند.

این تفاهم‌نامه در قالب شش ماده و بیش از 40 بند به امضا دو طرف رسید. مواردی از جمله آینده پژوهشی در حوزه مشاغل، شناسایی و تامین نیازهای مهارتی دانشجویان، اجرای دوره های کارورزی دانشجویان در چارچوب ضوابط و قراردادها و ... از موارد این تفاهم‌نامه بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.