کرمانشاه؛

برگزاری همایش هتلداری

همایش هتل داری و گردشگری با رویکرد اشتغال پایدار در هتل پارسیان برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود : بزرگترین نگرانی و مشکلی که جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می کنند، معضل بیکاری است .

ناصری امید گفت : در کنار موفقیت ها، یکسری آسیب ها هم در جامعه وجود دارد که عمده آنها بیکاری فارغ التحصیلان است و یکی از دلایل آن می تواند عدم تناسب میان رشته ها و مدارج دانشگاهی با نیاز بازار کار باشد.

وی افزود : در حال حاضر حدود 5 میلیون دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه ها در حال تحصیل هستند و هرساله به این آمار اضافه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان این مطلب که در کشورهای توسعه یافته به ازاء هر 5 تکنسین، یک کارشناس وجود دارد و این نسبت در کشور ما برعکس است گفت : تحصیلات دانشگاهی می بایست با افزایش توان مهارتی دانشجویان همگام شود تا فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار توان رقابت با افراد ماهر را داشته باشند.

داود ناصری امید افزود : سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان تنها متولی ارائه آموزش های غیررسمی در کشور، با ارائه خدمات آموزشی مهارتی کوتاه مدت در ایجاد اشتغال پایدار و زودبازده، نقش مهمی ایفا می کند.

وی گفت : امروزه بیشتر افرادی که برای یادگیری حرفه های مهارتی به کارگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراجعه می کنند دارای مدارک دانشگاهی هستند و این خود نشان دهنده این مهم است که در دانشگاه ها به آموزش های عملی توجه نمی شود در حالیکه افزایش توان مهارتی دانشجویان، می تواند پس از فارغ التحصیلی باعث ایجاد فضای رقابتی در بازار کار شود و این خود به رونق و شکوفایی اقتصاد کمک می کند و از طرفی هم باعث کاهش آمار بیکاری می شود.

وی افزود : ارائه خدمات آموزشی توسط این اداره کل در بخش دولتی بصورت رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای صورت می گیرد و در بخش خصوصی با وجود حدود 300 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در حرفه های مختلف با شهریه و ساعت آموزشی مشخص شده و زیر نظر این اداره کل برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این همایش که با هدف گسترش فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال پایدار در سالن همایشهای هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد افزود : استان کرمانشاه با وجود اقلیم مناسب، می تواند کانون گردشگری و جذب توریسم در منطقه باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در پایان افزود : طرح " شمیم " و " نما " در بحث تولید محتوای آموزش مجازی است و مجوز آن به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعطا شده است که می تواند باعث اشتغال پایدار با استفاده از آموزش های مهارتی کوتاه مدت گردد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.