باید قدر پزشکان در جامعه را بدانیم

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: امروز خاطر پزشکان جامعه مکدر شده که باید قدر این ذخایر ملی و اجتماعی را بدانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور صبح امروز در مراسم هشتمین گردهمایی انجمن پزشکان عمومی کشور در دانشگاه علم پزشکی ایران با اشاره به جریحه دار شدن منظم و متوازن جریانات مبنی بر عواطف کشورمان در اثر حادثه شهری اظهار داشت: آتش سوزی ساختمان پلاسکو سبب شد تا آلام مردم به جوش بیاید و تبلوری مبتنی بر عواطف مثبت آنها شکل بگیرد و این حادثه نشان داد که رابطه خوبی بین آتش نشانان و جامعه خدوم پزشکان عمومی برقرار است و تیم پزشکی با آمادگی کامل کار امداد رسانی به مصدومان در بخش‌های دولتی و خصوصی بیمه و دانشگاهی شاهد بودیم. 
 
وی بیان کرد: پزشکان عمومی حاضر در حادثه به خوبی مصدومان را درمان کرده و در این حادثه 7 بیمارستان مشارکت کرده و پزشکان کارنامه خوبی را از خود به جا گذاشته‌‌اند. 
 
رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: پزشکان عمومی مسئولیت خطیری در کشور بر عهده دارند و دست‌های گرم جامعه سفید پوش پزشک عمومی متاسفانه در جامعه مکدر است. 
 
وی عنوان کرد: پزشک‌های عمومی از لحاظ سنی زحمت کش و جزو ذخایر ملی کشور محسوب می‌شوند و نخبگان و مغزهای متفکر و پزشکان سرمایه‌های اصلی این کشور بوده که ما متاسفانه گاهی این نخبگان را در مسیری می‌بریم که احساس دل زدگی و نا امیدی در آنها دیده می‌شود. 
 
زالی ادامه داد: باید یک فکر اساسی برای حجم بالای مطالبات پزشکان عمومی کرد و این انجمن به دور از هیجانات باید خواسته‌های خود را اعلام کند، زیرا هیجانات باعث بروز مشکلاتی در امور مدنی می‌شود و با یک نگاه استراتژی مدون می‌توان رو به جلو پیش رفت و این مسیر و نقشه را به طور مشترک طی نمود. 
 
وی با بیان اینکه باید وحدت کلام و رویه را پزشکان عمومی در کشور حفظ کنند، افزود: باید در تریبون از پزشکان عمومی به صورت منظم و مدون درخواستی شکل بگیرد تا هویت آنها حفظ شود و با احیای طب عمومی در کشور باز پروری آن مطالبات پزشکان عمومی پرداخت شود. 
 
رییس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: طب عمومی به مصلحت نظام سلامت است و در هزینه‌ها صرفه جویی می‌:کند و فرهنگ عمومی سلامت و مکانسیم‌های اجرای غیر ضروری را اصلاح می‌کند. 
 
وی عنوان کرد: پزشکان عمومی مراقبت از کارهای شهروندی با یک نگاه متفاوت بر عهده دارند و این مساله جزو با تغییر پاراتایم و اهداف دانشی بلند ایجاد نمی‌شود و به نظر بنده با تقسیم وظایف و بهتر شدن ارتباط نوین پزشکان عمومی این کار محقق می‌شود. 
 
زالی با بیان اینکه موثق سازی پزشکان عمومی باید تغییر کنند، تصریح کرد: مشکلات معیشتی پزشک عمومی مصوبات شورای عالی جزو مطالبات این گروه است و این جزو با همکاری انجمن پزشکان عمومی و سازمان نظام پزشکی محقق نمی‌شود. 

وی از پزشکان عمومی با عنوان پزشکان خانواده نام برد و گفت: وزارت بهداشت هم قبول دارد که برای اجرای پزشک خانواده هیچ راهی جز استفاده از پزشکان عمومی ندارد.

رییس سازمان نظام پزشکی ضرورت تعرفه گذاری پزشکان عمومی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: متاسفانه بیمه های پایه مبنای درستی در تعیین تعرفه های پزشکان عمومی در بحث خصوصی ندارند.

وی تاکید کرد: پرداخت تعرفه برای پزشکان عمومی در مطب و بخش خصوصی می بایست بر اساس تعرفه مصوب بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار