به مناسبت دهه مبارک فجر؛

برگزاری مسابقه کتابخوانی در بین سوادآموزان آذربایجان غربی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان از برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر در بین سوادآموزان دوره انتقال استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محمدرضا نجفی اظهار کرد: این مسابقه کتابخوانی با موضوع «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و با حضور 5هزار نفر از سوادآموزان دوره انتقال برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام سازمان نهضت سوادآموزی کشور، به برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

نجفی ادامه داد: امسال از سهمیه جذب 39 هزار نفر بی سواد از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده بود، با تلاش کلیه همکاران 42 هزار نفر بیسواد و کم سواد شناسایی و جذب دوره های سواد آموزی شدند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: از این تعداد 20 هزار نفر در کلاسهای سوادآموزی، 7 هزار در دوره تحکیم و 12هزار نفر در دوره انتقال تحت پوشش قرار گرفتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بمنظور تحقق برنامه شتاب بخشی سوادآموزی با 13 دستگاه اجرایی تفاهم نامه همکاری منعقد شده است، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاههای اجرایی در این خصوص شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: بمنظور تقویت آموخته های سوادآموزان، طرح «خواندن با خانواده» در قالب کتب ساده نویسی شده و با مشارکت خانواده ها اجرا می شود.

وی از ایجاد 30 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در مناطق پرمخاطب استان در سالجاری خبر داد.

نجفی، جذب و آموزش اولیا بی سواد دانش آموزان توسط مدیران مدارس و برگزاری حلقه های کتابخوانی را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.