شیراز؛

افتتاح از 7 طرح آبخیزداری در دهه فجر

هفت طرح آبخیزداری در فارس با اعتبار بیش از 26 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: هفت طرح بزرگ آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد و 605 میلیون ریال همزمان با دهه مبارک فجر در این استان به بهره برداری می رسند.

بوستانی افزود: این طرح ها در سطح 79 هزار هکتار از اراضی شهرستان های شیراز، سروستان، مهر، کازرون، سپیدان، فیروزآباد و لارستان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی ظرفیت لازم برای استحصال سالانه حدود یک میلیون و 542 هزار و 900مترمکعب از روان‌آب‌های سطحی این استان در راستای کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق شهری و روستایی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها و نیز کنترل رسوب و فرسایش خاک فراهم می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: این طرح ها شامل یک حوضچه تغذیه مصنوعی و 6 بند سنگی ملاتی است و با بهره‌برداری از این پروژه ها هشت هزار و 732 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها، 100 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 26 میلیارد و 505 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

بوستانی گفت: امسال در دهه مبارک فجر 31 طرح مرتعداری در 16 شهرستان تحویل بهره بردارای می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار