کرمان؛

اقتصاد پسته رفسنجان دچار چالش شده است

فرماندار رفسنجان گفت: راه های علمی، پژوهشی، فنی و مطالعه ای برای استفاده از ذخایر و ظرفیت های مختلف دیگر در رفسنجان به کار گرفته شود

اقتصاد پسته رفسنجان دچار چالش شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری افزود: سال ها پیش گذشتگان ما با سعی و تلاش و استخراج آب از دل کویر، بزرگترین جنگل دست کاشت مصنوعی در کشور (باغ های وسیع پسته) را پدید آوردند و محصولی لوکس و ارزآور تولید کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود منابع آبی در منطقه، این اقتصاد تک محصولی دچار چالش و بحران شده است که باید برای برون رفت از این بحران و رونق اقتصادی منطقه، ظرفیت های دیگر را مورد حمایت قرار دهیم.
ملانوری خاطر نشان کرد: یکی از این حمایت ها استفاده از راه های علمی، فنی، پژوهشی در حوزه های مختلف گردشگری، معادن، صنایع دستی، هنر و غیره است.

فرماندار رفسنجان گفت: نباید بگذاریم ناآگاهی، مانع هدر رفتن منابع، انرژی و وقت شود لذا اگر در جامعه تلاش و همدلی همراه با ترویج و توسعه اخلاق باشد شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود.

وی افزود: ۱۱ واحد دانشگاهی با بیش از ۲۶ هزار دانشجو و آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خوبی در شهرستان رفسنجان وجود دارد و این توقع را داریم که در مباحث اقتصادی، دانشگاه ها با هدف رونق فضای کسب و کار به کمک اقتصاد آیند.

ملانوری با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی باید با محوریت علمی و دانش بنیان باشدخاطرنشان کرد: در این راستا اگر گام برداریم سیاست های اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است اجرایی شده و منطقه رو به رشد و شکوفایی پیش می رود.

دشت رفسنجان یکی از دشت های بحرانی از نظر کاهش سطح سفره های آب زیرزمینی است.
سالانه بیش از ۱۵۴ میلیون متر مکعب آب به طور اضافه از سفره های آب زیرزمینی شهرستان رفسنجان برداشت می شود و برداشت بی رویه از منابع آبی در کنار حفر چاه های غیر مجاز زنگ خطر بحران آب را در این منطقه کویری به صدا درآورده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.