آنچه که باید قبل از تقابل پرسپولیس و تراکتورسازی بدانیم

تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز روز یکشنبه هفته آتی مهمترین دیدار لیگ برتر را با توجه به جایگاه دو تیم در جدول برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاگردان برانکو با 44 امتیاز تا پایان هفته شانزدهم در صدرجدول قرار دارند وآنها تنها تیمی هستند که در ادوار لیگ برتر این تعداد امتیاز کسب کردند. 

به هر حال درخشش بازیکنان پرسپولیس در لیگ شانزدهم باعث شده که سرخپوشان پایتخت فراتر از انتظار برانکو امتیاز بگیرند وبا اختلاف 6 امتیازی بالاتر از تراکتورسازی صدر جدول را در سیطره خود قرار بدهند. 

رکورد پرسپولیس فقط به کسب امتیاز 44 تا هفته شانزدهم برنمی گردد بلکه چند رکورد دیگر از جمله تعداد بردهای متوالی و تعداد کلین شیت های بیرانوند هم در کارنامه پرسپولیس ثبت شده است. 

تیم ذوب آهن تنها تیمی بود که پنج برد متوالی را در لیگ شانزدهم کسب کرده بود که پرسپولیس توانست با برد برابر صبای قم به رکورد سبزپوشان اصفهانی در لیگ برتر فوتبال برسد. 

به هر حال سرخپوشان پایتخت در لیگ پانزدهم هم 5 برد متوالی را تجربه کردند اما در ششمین دیدار برابر نفت تهران شکست خوردند و در رسیدن به جام قهرمانی ناکام ماندند. 

اختلافات پرسپولیس و تراکتورسازی قبل از سوت بازی بالا گرفت

اکنون شاگردان برانکو بعد از پنج برد متوالی باید به مصاف تراکتورسازی بروند که با پیروزی مقابل این تیم تبریزی می توانند فاصله غیر قابل جبرانی را با تراکتورسازان ایجاد کنند. 

یکی از حساس ترین بازیهای هفته بیستم بازی پرسپولیس و تراکتورسازی است که هر دو تیم از مدتها پیش کری خوانی خود را برای این بازی آغاز کردند. 

سوت آغاز بازی پرسپولیس و تراکتورسازی هنوز زده نشده است اما حاشیه های قبل از بازی شروع شده است. 

تراکتوریها معتقدند که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال قهرمان کردن پرسپولیس است و داورها هم به نفع سرخپوشان پایتخت سوت می زنند. 

در آن طرف باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که حرف خود را در زمین بازی می زند و تراکتوریها هم واکنش نشان دادند و بیان کردند که پرسپولیس از ترسشان اظهار نظر می کنند. 

به هر حال در چند روز گذشته اختلافات این دو باشگاه زیاد شده است وبه نظر می رسد دعوای این دو تیم به زمین بازی هم کشیده می شود و هر تیمی که برنده شود صحبت از دست های پشت پرده خواهد کرد. 

تاریخچه تقابل های دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی 

بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته بیستم باعث شد که به سراغ تاریخچه تقابل های این دو تیم برویم. 

دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در ادوار لیگ برتر فوتبال 17 مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حاصل آن 6 پیروزی برای سرخپوشان پایتخت و 8 برد برای تراکتورسازان ثبت شده است. 

سرخپوشان پایتخت 13 گل وارد دروازه تراکتورسازان کردند و تیم تبریزی هم 18 بار موفق به گلزنی شده است. 

نخستین تقابل های دو تیم به لیگ دوم فوتبال بر می گردد که پرسپولیس با گل رضاجباری توانست از سد تراکتورسازی عبور کند. در بازی برگشت هم سرخپوشان پایتخت برنده شدند. 

نکته قابل توجه این است که تیم تراکتورسازی بعد از پایان فصل دوم به لیگ دسته یک سقوط کرد تا 7 سال تمام از لیگ برتر فاصله بگیرد. 

تراکتورسازان از لیگ نهم به سطح اول فوتبال بازگشتند و در سومین دیدار خود با پرسپولیس هم شکست خوردند. 

اولین پیروزی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس به هفته هجدهم لیگ دهم برمی گردد که با گل جاسم کرار این بازی را پیروز شد. 

تیم تراکتورسازی پس از برد یک بر صفر خود برابر پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ دهم چهار مرتبه متوالی توانستند سرخپوشان پایتخت را شکست بدهند. همچنین تیم پرسپولیس در بازی رفت لیگ سیزدهم توانست نوار بردهای متوالی تراکتورسازی قطع کند و بازی را برد به پایان ببرد. 

آخرین برد تراکتورسازان هم به هفته 22 لیگ چهاردهم برمی گردد و باید دید ارتش سرخ با هدایت قلعه نویی می توانند بعد از مدتها مقابل پرسپولیس به برتری دست یابد و اختلاف امتیازش با این تیم در صدر جدول کاهش بدهد یا نه!

همچنین باید دید که سرخپوشان پایتخت می توانند به یکه تازی خود در لیگ شانزدهم فوتبال ادامه بدهند یا نه!

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۲۲:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
قابل توجه نویسنده باید بگم "ارتش سرخ" پرسپولیس بوده و هست و خواهد بود.لطفا این نام ها را برای تیم های تازه به لیگ رسیده استفاده نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
من خودم یه آذریم اما از نوع پرسپولیسی ولشون کنین دارن سیاه نمایی میکنن. عرضه دارن درست بازی کنن نه اینکه جوسازی کنن
Iran (Islamic Republic of)
تراکتوری
۱۹:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
1...بازی پرسپولیس با سایپا....ا اخراج نشدن احمدزاده در دقیقه40
2...بازی پرسپولیس با سپاهان ......داور موقعیت صددرصد گل سپاهان رو افساید گرفت.
3....بازی پرسپولیس با تراکتور.....داور یک پنالتی به نفع تراکتور نگرفت و کامیابی نیا باید اخراج میشد.
4....بازی پرسپولیس با نفت تهران...در زمانی که بازی 2 بر 0 به سود پرسپولیس بود داور یک پنالتی به نفع نفت تهران نگرفت و 2 بازیکن پرسپولیس باید اخراج میشدند.
5....بازی پرسپولیس با پیکان....داور خطای پنالتی انصاری روی منشا رو نگرفت و انصاری باید زودتر اخراج میشد‌.
6....بازی پرسپولیس با ماشین سازی تبریز.....داور 2 موقعیت صدرصد گل ماشین سازی رو افساید گرفت.
7....بازی پرسپولیس با ذوب اهن....داور گل سالم ذوب اهن رو افساید گرفت و کامیابی نیا هم باید اخراج میشد.
8...بازى برگشت پرسپوليس با سايپا... داور دقيقه 65 کاميابى نيا رو اخراج نکرد.يعنى پرسپوليس 25 دقيقه اخر بايد 9 نفره ميشد..
9...بازى پرسپوليس با فولاد... در زمانى که بازى 2 بر 0 به سود پرسپوليس بود داور نيمه اول خطاى پنالتى روى ساسان انصارى رو نگرفت.(بعد از اينکه بازى 3 بر 0 شد داور اواخر بازى خطاى پنالتى روى طارمى رو نگرفت و داور گل سالم پرسپوليس رو افسايد گرفت که تاثيرى در جريان بازى نداشت)..
10... بازی پرسپولیس با گسترش فولاد... زمانی که بازی صفر-صفر بود جلال حسینی باید اخراج میشد. هرچند پنالتی پرسپولیس و بازیکنی که دو کارت گرفت اخراج نشد ولی اینا بعد از صحنه ای بود که جلال حسینی باید اخراج میشد.

11....گل سالم صبا به پرسپولیس که مشخص بود و یه پنالتی صبارو هم نگرفتن و یه پنالتی هم تقدیم پرسپولیس کرد داور.
Iran (Islamic Republic of)
باریش
۱۵:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
تیم تراختور در ازادی خوب بازی می کنه اینو هواداران پرسپولیس خوب می دونند درسته چند بازیکن کلیدی رو از دست دادیم اما غیرت اذربایجان یه چیز دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۲:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
......ختور پوکیده.یه تیم بحران زده خخخخخخخخخخخ.
Iran (Islamic Republic of)
نجفيان مهرآباد
۱۱:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
از بازيكنان وعوامل تيم تراختور خواهشمنديم در مقابل تيم پيروزي با غيرت بدون حاشيه وبامتانت واحترام به حريف بازي كنند ان شاء الله خداوند ياريشان خواهد كرد
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۱:۰۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
با سلام به دوست عزیز. من فقط اینو میگم کارت زرد کیانی با کارت زرد جلال حسینی را ببینید. آدم عاقل فقط بشین فک کن اون هیچ کاری نکرد خطا نکردقرمز گرفت . اما کاپیتان شما عین ... بلا و پایین می پرید وای قات زده بود. آیا واضح تر از این ....... آیا بازیکن فولاد . سپاهان اینکار میکردم داور سرشو میناخت پایین. بابا عجب رویی دارید وهزار تای دیگه میخای بنویسم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا جلالی
۱۰:۰۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
خواهشادوستان آذری ما بفرمایند در کدوم مسابقه داوری به نفع پرسپولیس بوده است ؟؟؟؟؟
Spain
مجتبی
۰۹:۳۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
انگار خود نویسنده پرپولیسی است
آخرین اخبار