از سلول های خون بند ناف تا تست لوازم آرایشی در شرکت های دانش بنیان پژوهشگاه رویان

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به شرکتهای دانش بنیان وابسته به این پژوهشگاه گفت: شرکت های زیادی در زمینه های مختلف به منظور ارائه محصولات تحقیقاتی ما به مردم تاسیس شده اند.

حمید گورابی رییس پژوهشگاه رویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرکت های دانش بنیان وابسته به این مرکز گفت: مجموعه رویان با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید به منظور عرضه دستاوردهای تحقیقاتی خود به جامعه شرکت های دانش بنیانی را تاسیس کند.

وی ادامه داد: شرکت بن یاخته های رویان قدیمی ترین شرکت دانش بنیان پژوهشگاه بوده و در زمینه گردآوری خون بند ناف نوزاد فعالیت می کند، جمع آوری خون بند ناف و انجام تحقیقات بر روی آن از اولین دستاوردهای پژوهشگاه رویان است.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به شرکت های دانش بنیان واسته به مجموعه رویان و زمینه کاری آن ها گفت: شرکت دانش بنیان سل- تک که کار تولید سلول را در برنامه خود دارد، شرکت دیگری در زمینه تولید فاکتورهای نوترکیب عوامل رشد برای محیط های کشت سلول های بنیادی فعالیت می کند.

گورابی با اعلام اینکه یک شرکت دانش بنیان که صحت سلامت بودن لوازم آرایشی، بهداشتی درمانی برای پوست را انجام می دهد، افزود: شرکت دانش بنیانی در اصفهان با استفاده از راهکارهای آزمایش روی سلول ماده آرایشی تولید شده در داخل یا خارج از کشور را مورد آزمایش قرار داده تا از ایمن بودن یا خطرنا بودن آن ها برای سلامتی اطمینان حاصل کند.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت های ذکر شده، در حال راه اندازی چندین شرکت دیگر نیز هستیم، همچنین تصمیم داریم که بخش پژوهش، تحقیق و توسعه این شرکت ها را به پژوهشگاه واگذار کرده و شرکت های دانش بنیان پلی برای ارائه محصولات حاصل از تحقیقات به مردم شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار