عدم پرداخت حقوق اعضای هیات علمی بیمارستان‌ها به دلیل بدهی بیمه‌ها

رییس بیمارستان طرفه گفت: بدهی بیمه‌ها سبب شده تا حقوق اعضای هیات علمی پرداخت نشود.

محمد فقیهی رییس بیمارستان طرفه در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بحث اعتبار بخشی بیمارستان‌های آموزشی اظهار داشت: اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی، سیستمی در جهت منظم شدن فعالیت‌های آموزشی و تمرکز کارها با هدف جلوگیری از موازی کاری در آموزش مناسب بوده و سبب ارتقای کیفیت می‌شود.

وی بیان کرد: اعتباربخشی آموزش را هدفمند می‌کند و تحقیق و پژوهش را تسریع می‌بخشد، این کار سبب ایجاد بودجه‌ای خاص متناسب با کارهای بیمارستان شده و سیستم آموزش را یک گام به جلو خواهد برد.

فقیهی ادامه داد: امروزه بیمارستان‌های کشور با انقباض بودجه‌ای روبه‌رو هستند و این مسئله می‌تواند تاثیر منفی بر روی آموزش داشته و از تلفیق و پیاده‌سازی آن جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: محاسن و معایب این طرح در زمان اجرا شناخته و قابل برطرف شدن است و اعتبار بخشی باعث تفهیم بسیاری از موضوعات در قسمت‌های مختلف طرح می‌شود.

رییس بیمارستان طرفه عنوان کرد: پرداخت بدهی‌های بیمارستانی بستگی به توان و بودجه هر مرکز آموزشی دارد که متاسفانه در این بین بدهی بیمه‌ها نیز بیمارستان‌ها را با مشکل جدی روبه رو کرده و اعضای هیات علمی که به صورت تمام وقت و در بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند پرداخت‌هایشان با مشکل روبه رو شده است. 

وی با بیان این که پرداخت کارانه پزشکان به علت بدهی بیمه‌ها چند ماه عقب افتاده، افزود: نداشتن بودجه نه تنها پرداخت کارانه پزشکان را با مشکل رو به رو کرده است بلکه برای بازسازی ساختمان بیمارستان با مسئله کمبود منابع روبه رو هستیم.

فقیهی ادامه داد: بیمارستان آموزشی طرفه در منطقه محروم و استراتژیک قرار دارد و از قدمت 80 ساله برخوردار است که باید هرچه سریع‌تر باز‌سازی ساختمان آن صورت گیرد.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین پروژه‌‌های وزارت بهداشت است که دولت باید منابع مالی آن را تهیه و پرداخت کند زیرا این طرح با خود آرامش و آسایش را برای مردم به خصوص در مناطق محروم به همراه داشته و افراد بهترین خدمات را با پرداخت 6 درصد دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.