ساری؛

دانستنی های گرفتن گواهینامه رانندگی

گرفتن گواهینامه رانندگی در هر کشور بنا به مقتضیات آن کشور فرق می کند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: گرفتن گواهینامه رانندگی در پنج کشور فنلاند ، کانادا ، آلمان ، سنگاپور و آفریقای جنوبی سخت تر است.

وی با بیان اینکه در کشور ما گرفتن گواهینامه رانندگی در مقایسه با کشورهای دیگر تقریبا آسان است و مشکل چندان جدی بر سر راه دوستداران رانندگی ایجاد نمی شود افزود: بسیاری ابتدا گواهینامه گرفته و بعد به مرور به رانندگی می پردازند و یا متاسفانه بعد از سالها رانندگی بدون داشتن گواهینامه ، یک روز برای دریافت گواهینامه رانندگی تصمیم می گیرند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: در بعضی از کشورهای جهان گرفتن گواهینامه رانندگی یک دغدغه جدی است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: کشورهای اسکاندیناوی به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای خاص که هم سرما و یخبندان و هم تاریکی 6 ماه هوا در نقاط شمالی کشور ها وجود دارد از امتحانات رانندگی سخت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه از بین این کشورها فنلاند سخت ترین امتحان رانندگی را در بین کشورهای جهان دارا است.گفت: در فنلاند همه باید به یک اداره مرکزی مخصوص به این کار مراجعه کرده و در آنجا هم رانندگی و هم مقررات حفظ و نگهداری اتومبیل خود را فرا گیرند .

وی افزود: رانندگان کشور فنلاند باید یاد بگیرند چه طور اتومبیل خود را در شرایط تاریکی ،سرما و یخبندان کنترل کنند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: رانندگان این کشور دو امتحان شهری مشکل در زمستان و تابستان دارند علاوه بر آن 20 ساعت درس تئوری و 30 ساعت درس عملی فرا می گیرند و این فرایند برای هر فنلاندی وقت و هزینه بسیاری در بر دارد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: در بین ایالتهای کانادا، کبک و شهر مونترال دارای سخت ترین امتحان رانندگی هستند به نحوی که حدود 60 درصد در خواست کنندگان گواهینامه در اولین تلاش مردود می شوند و بسیاری از گرفتن گواهینامه پشیمان می شوند

وی افزود: در آلمان نیز گرفتن گواهینامه رانندگی مانند فنلاند یک فرآیند طولانی و هزینه بر است.

وی گفت: برای گرفتن گواهینامه همه باید در این کشور به مدارس رانندگی مراجعه و دروس تئوری و عملی را بگذرانند معمولا تا یک سوم داوطلبان در مرحله اول رد می شوند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: در آلمان رانندگی در شرایط سخت اقلیمی و همچنین جاده های باریک و امتحان در شرایط سرعت بالا در اتوبانهای مخصوص که سرعت بالای 120 کیلومتر در ساعت است آموزش داده می شود.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: سنگاپور کشور مدرن جنوب شرقی آسیا که به اعمال قوانین سخت گیرانه شهروندی مشهور است، انقدر آزمون رانندگی را سخت و پر هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه در این کشور میزان قبولی در آزمون رانندگی 33 در صد است گفت: خیابان ها و راه های بین شهری سنگاپور ، به صورت عمدی خلوت است و مردم ترجیح می دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: افسران امتحان رانندگی در کشور آفریقای جنوبی از جمله حرص درآور ترین ممتحنان در سراسر جهان هستند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: گاه اختلاف یک اینچی در فاصله با اتومبیل پشتی هنگام پارک کردن و دقت نکردن درکشیدن ترمز دستی موجبات رد شدن در امتحان را فراهم می آورد .

وی گفت: در این کشور اطلاعات مکانیکی و فنی نیز جزو آزمون سخت رانندگی موسوم بهk53 است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
آیا شما یک نگاهی به وضع آزمون عملی شهر در آموزشگاه ها میافتد انداختید؟
ملت رو 2 ساعت زیر آفتاب نگه داشتند بعد می گویند ردی.
آدم هست 20 بار رد شده ، هیچ کسی هم پاسخگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
شماها به جای سختگیری های بی خودی، به اونایی که گواهینامه دادید یاد بدید درست رانندگی کنند.
آخرین اخبار